معاون پارلمانی صدا و سیما شدم / احمدی‌نژاد پدیده‌ای فراموش شدنی نیست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین میر تاج‌الدینی مشاور رئیس صدا و سیما در امور مجلس در جمع خبرنگاران از انتصاب خود به عنوان معاون پارلمانی سازمان صدا و سیما خبر داد و گفت: قاطبه نمایندگان مجلس می‌خواهند که سازمان صدا و سیما تقویت شود.  
 
وی افزود: وکلای ملت مایلند که حضور بیشتری در تلویزیون، شبکه‌های استانی و رادیویی داشته باشند، آن‌ها می‌خواهند برنامه‌های گفتگو محور با حضور نمایندگان مجلس افزایش یابد.  
 
مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس از ظرفیت بالایی برخوردارند و از گذشته تاکنون از این ظرفیت استفاده شده است، در دوره جدید می‌خواهیم این جایگاه را ارتقاء دهیم.  
 
میر تاج الدینی با اشاره به بودجه صدا و سیما گفت: معاونت برنامه و بودجه رئیس‌جمهور کسری بودجه سازمان صدا و سیما را پذیرفته است، در بودجه سال ۹۳، ۸۷۲ میلیارد تومان به عنوان بودجه هزینه‌ای و جاری برای صدا و سیما در نظر گرفته شده و همچنین ۹۵ میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی صدا و سیما در بودجه نظر گرفته شده است.  
 
وی ادامه داد: بودجه عمرانی ۳۷ درصد کاهش پیدا کرده ولی بودجه جاری و هزینه‌ای ۱۰ درصد افزایش داشته است.  
 
مشاور رئیس سازمان صدا و سیما در امور مجلس افزود: البته این افزایش نسبت به نهادهای فرهنگی دیگر متوسط است، همچنان که بودجه میراث فرهنگی ۳۶ درصد و بودجه وزارت ارشاد ۲۲ درصد رشد داشته است.  
 
 میرتاج الدینی همچنین با اشاره به گسترش پوشش دیجیتالی شبکه‌ها، در نقاط مختلف کشور گفت: نمایندگان مجلس همواره گسترش پوشش دیجیتالی را تقاضا می‌کنند و پیگیر این موضوع هستند، اصل موضوع را دولت قبول کرده، از این رو امیدواریم غیر از بودجه معمولی بودجه ویژه‌ای برای سیگنال رسانی به صدا و سیما تعلق گیرد.  
 
میرتاج الدینی همچنین در سمت معاون پارلمانی رئیس جمهور سابق در خصوص دادگاه احمدی‌نژاد گفت: اطلاعات دقیقی در این باره ندارم، تعدادی از شکایت‌ها در زمان معاونت پارلمانی بنده صورت گرفته است، بسیاری از موارد را نمی‌توان به رئیس جمهور ثابتی نسبت داد چرا که اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، روسای جمهوری دیگر نیز باید به دادگاه کشیده شوند.  
 
وی علت شکایت‌ها را اساسنامه شرکت ملی نفت و همچنین تاخیر در معرفی وزیر ورزش اعلام کرد و گفت: کار درستی نیست که بخواهیم یک رئیس جمهور را این چنین محاکمه کنیم.  
 
میرتاج الدینی همچنین در واکنش اظهارات برخی اصلاح طلبان مبنی بر اینکه دوره احمدی‌نژاد به پایان رسیده گفت: احمدی‌نژاد پدیده‌ای فراموش شدنی نیست و تا آخر باقی می‌ماند.  
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور سابق همچنین درباره گزارش عملکرد صدروزه رئیس جمهور کشورمان گفت: اگر رئیس جمهور در این گزارش عملکرد صد روزه دولت را بیان می‌کرد، بهتر از تخریب دولت سابق بود.  
 
وی ادامه داد: مردم می‌خواستند در این گزارش عملکرد از اقدامات رئیس جمهور جدید با خبر شوند.  
 
میرتاج الدینی همچنین اظهار کرد: با وجود گزارش رئیس جمهور و همچنین انتقاداتی را که به دولت قبل وارد کرد، احمدی‌نژاد خواستار برگزاری مناظره‌ای دوستانه شد تا بتواند درباره نقد‌ها پاسخ دهد.  
 
وی ادامه داد: دولت یازدهم دولت امید است و باید به مردم امید بدهد.  
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور سابق همچنین با اشاره به رفتار احمدی‌نژاد در زمان ریاست جمهوری‌اش و انتقادات وی نسبت به دولت‌های پیش از خود گفت: این شیوه مورد قبول نیست و هرکس که این شیوه را انجام دهد، تائید نمی‌شود.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.