معاون پشتیبانی نوسازی مدارس کشور بر لزوم استاندارد سازی فضاهای آموزشی تاکید کرد

۰۷اردیبهشت،

سید باقر مسلمی روز شنبه در یازدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی افزود: معلم، دانش آموز و فضای آموزشی و تجهیزات سه عامل مهم و بستر ساز در توسعه علمی می باشند که عامل سوم در کشور ما نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است.

وی اضافه کرد: در تمام سال های قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تنها ۵۵ هزار مدرسه با ۶۰ متر مربع فضای کلاسی در کشور موجود بود که به رغم تحمیل جنگ به ایران اسلامی این میزان هم اکنون به ۱۱۰ هزار مدرسه با فضای مفید کلاسی ۱۲۰ متر مربع افزایش یافته است.

مسلمی با تجلیل از اقدامات خیرخواهانه خیرین مدرسه ساز در کشور یاد آور شد: در حال حاضر، خیرین مدرسه ساز کشور با تامین زیرساخت های آموزشی و مدرسه سازی، ارزشمندترین خدمات را به مردم و کشور انجام می دهند.

وی، سرعت ساخت و ساز مدارس در کشور را بسیار مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت : خیرین با آگاهی از مزایای اخروی و ماندگار مدرسه سازی گام های بلندی را بر می دارند.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی نیز در این جشنواره گفت : مدرسه سازی، نماد حماسه آفرینی سنگرسازان فرهنگی کشور در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است و از ماندگارترین کارهای نیک به شمار می آید.

فریبرز اسمعیل زاده افزود: آذربایجان غربی هم اکنون دارای پنج هزارو ۵۰۰ مدرسه با ۲۵ هزار کلاس درس است که ۵۷۰ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی با حضور مسوولان وخیرین مدرسه ساز استان به مدت یک روز در سالن شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جشنواره از ۱۳ نفر از خیرین استان به همراه استاندار اذربایجان غربی با اهدا لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.

۷۱۲۵/۵۸۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.