معتادان دارای کارت‌ شناسایی می‌ شوند

خبرگزاری ایسنا: معاون دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت از پیش بینی کارت‌های شناسایی برای معتادان تحت درمان خبر داد و گفت: به این ترتیب معتادان کارت‌های شناسایی خواهند داشت که اطلاعات بیماری‌شان در آن کارت ثبت خواهد شد و پزشک بر اساس آن اطلاعات می‌تواند اقدامات درمانی لازم را انجام دهد.

دکتر علی نیک فرجام گفت: مقرر شده برای معتادان کارت‌های شناسایی تهیه شود. به این ترتیب تمام اطلاعات بیماری‌ فرد معتاد در آن کارت خواهد بود. مانند برنامه پزشک خانواده که اطلاعات هر فرد و خانوار مشخص خواهد بود.

وی افزود: به این ترتیب هنگام مراجعه فرد معتاد به کلینیک‌ها و مراکز متادون درمانی، با کشیدن کارت فرد در دستگاه مربوطه تمام اطلاعات وی روی صفحه رایانه پزشک نمایان می‌شود و پزشک می‌تواند با استفاده از این اطلاعات تمام اقدامات درمانی لازم را برای وی انجام دهد.

نیک‌فرجام همچنین درباره اجرای آزمایشی دستگاه‌های خودپرداز متادون گفت: اجرای این طرح در مرحله پایلوت با موفقیت همراه بوده است. به دنبال نتایج موفقیت آمیز آن در مرحله پایلوت، ستاد پیشنهاد کرده این طرح توسعه یابد و این موضوع در شرف انجام است.

وی افزود: با گسترش این طرح، بیمار می‌تواند با استفاده از کارت شناسایی خود داروهای مورد نیازش را به میزانی که پزشک معالج تجویز کرده و با دوز معین از دستگاه دریافت کند.

معاون دفتر سلامت اجتماعی، روانی و اعتیاد وزارت بهداشت به ایسنا گفت: از آنجا که این طرح مراحل نهایی اجرای آزمایشی را طی می‌کند به نظر می‌رسد پایان امسال یا اوایل سال آینده و البته پس از تامین اعتبارات، توسعه آن به سراسر کشور قابلیت اجرا داشته باشد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.