معتادان مجرم هستند

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سردار علی مویدی یکی از سه تهدید دنیا را موادمخدر دانست و گفت:‌ امروزه این تهدید به حدی است که هیچ فردی از آن در امان نیست و تنها راه مقابله و پیشگیری با آن را نیز باید حاکمان و کارگزاران جامعه طراحی کنند.

مویدی با بیان اینکه پیش‌بینی و عملیات پیشگیرانه‌ای که امروز از موادمخدر در دنیا مطرح می‌شود را حضرت امام خمینی (ره) در سه دهه پیش، پیش‌بینی کرده بود، گفت: خوشبختانه ساختارها و زیر ساخت‌های خوبی به منظور مبارزه با موادمخدر در کشور طراحی شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به فعالیت ستاد مبارزه با موادمخدر نیز اظهارکرد: بیش از ۳۰ دستگاه از جمله ناجا و روسای سه قوه در این ستاد حضور دارند که البته نقش اصلی نیز بر عهده پلیس است.

مویدی افزود: سیاست‌گزاری‌های کلان در حوزه مبارزه با موادمخدر در این ستاد تعیین می‌شود.

معتاد از نظر پلیس مجرم است

وی همچنین درباره اینکه معتاد بیمار است یا مجرم نیز گفت: از منظر پلیس و قانون معتاد مجرم است چرا که وی برای تامین هزینه اعتیادش دست به هر عمل خلافی می‌زند.

بیش از ۴۵ درصد زندانیان قاچاقچی مواد مخدرند، بیش از ۷۰ درصد زندانیان به نوعی با موادمخدر مرتبطند

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه بر اساس آمارها بیش از ۴۵ درصد زندانیان در زندان‌های کشور را قاچاقچیان موادمخدر تشکیل می‌دهند گفت:‌ بیش از ۷۰ درصد مجرمان نیز به نوعی با موادمخدر درگیرند.

مویدی با تاکید بر اینکه اعتیاد جرمی پایه برای سایر جرایم است،‌خاطرنشان کرد: یک معتاد برای تامین هزینه اعتیادش دست به انجام سایر جرایم نیز می‌زند.

جمع‌آوری معتاد به شرط وجود ظرفیت در اردوگاه‌ها، در بحث جمع‌آوری معتادان هیچ مشکلی نداریم

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بحث جمع‌آوری معتادان و برخی نابسامانی‌های موجود در این طرح نیز گفت: در بحث جمع‌آوری معتادان هیچ مشکلی نداریم اما همه معتادان را که نمی‌توانیم در زندان‌ها حبس کنیم، بلکه باید بر اساس قانون آنان را به اردوگاه‌های مخصوص معتادان ببریم.

مویدی ادامه داد: بر همین اساس اگر اردوگاهی ۲۰۰ ظرفیت خالی داشته باشد ما ۲۰۰ معتاد را جمع‌آوری کرده و به این مراکز منتقل می‌کنیم اما اگر ۴۰۰ تن را جمع کردیم ۲۰۰ تن دیگر که جایی برایشان نیست، دوباره در جامعه رها می‌شوند.

آمادگی صددرصد پلیس برای جمع‌آوری همه معتادان

مویدی با بیان اینکه در حوزه جمع‌آوری معتادان به اندازه کافی قانون و امکانات داریم گفت: پلیس آمادگی صددرصد دارد که طی مدت کوتاهی همه معتادان را دستگیر و به اردوگاه‌ها تحویل دهد تا در آنجا به معتاد رسیدگی شود.

به گفته مویدی در صورتی که بهزیستی، وزارت بهداشت و … اعلام آمادگی کنند، پلیس نیز آماده دستگیری این افراد است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار هفته ناجا تصریح‌کرد:‌ بر همین اساس تمام برنامه‌های ناجا حول محورهای اجتماعی، علمی و فرهنگی صورت می‌گیرد.

به گفته رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا، پلیس امروز یک عنصر فرهنگی اجتماعی است نه صرفا یک نیروی اقتدارگرا.

ایران پرچم‌دار مبارزه با موادمخدر در جهان است

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه امروز ایران در امر مبارزه با موادمخدر پرچمدار است، تصریح‌کرد: کشور ما به عنوان کشوری صاحب نظر برای دیگر کشورها الگوست.

سال ۹۰ اوج برخورد با مخدر صنعتی

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث مبارزه با موادمخدر صنعتی نیز گفت: در بحث مبارزه با موادمخدر سنتی اقدام بزرگی داشتیم و چون در این بحث خوب عمل کردیم، دشمن موادمخدر صنعتی را آورد که اگر چه در اوایل خلا‌هایی در برخورد با آن داشتیم، اما پس از تصویب قانون جدید مبارزه با موادمخدر توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۸۹ و حمایت‌های مقام معظم رهبری در سال ۹۰ به اوج برخورد با موادمخدر صنعتی رسیدیم و باند‌های بسیار و کانون‌های اصلی مرتبط با موادمخدر صنعتی را متلاشی کردیم.

موادمخدر از ابزارهای جنگ نرم است

مویدی اضافه کرد: موادمخدر یکی از ابزارهای جنگ نرم و استکبار جهانی است که به شکل هدفمند آن را در جامعه ما ترویج می‌دهند.

اعدام ۲۰ قاچاقچی موادمخدر صنعتی، انهدام ۱۰۰ کارگاه تولید موادمخدر صنعتی

مویدی همچنین از اعدام ۲۰ قاچاقچی موادمخدر صنعتی در سال جاری با همکاری دادستان کل کشور خبر داد و گفت: در سال جاری حدود ۱۰۰ کارگاه تولید موادمخدر صنعتی را منهدم کردیم.

افزایش چشمگیر قیمت شیشه

مویدی با بیان اینکه در مجموع این اقدامات عرصه برای قاچاقچیان موادمخدر صنعتی توسط پلیس تنگ شد، گفت: در سال جاری شاهد افزایش چندبرابری قیمت شیشه در کشور هستیم که همین امر نشان دهنده اقدامات مثبت و اقتدار پلیس در بحث مبارزه با موادمخدر صنعتی است.

کشف ۲۲۲ تن موادمخدر در کشور، برخورد با خرده‌فروشان و منقل‌داران

مویدی ادامه‌داد: یکی از تدابیر فرمانده ناجا بحث برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و منقل‌داران بود که ما تعدادی از این مناطق را شناسایی و پاکسازی کردیم و این عملیات‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از کشف ۲۲۲ تن انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و گفت:‌ بخش کوچکی از این کشفیات مربوط به موادمخدر صنعتی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه امروزه در مرز خشکی دیوار محکمی در برابر قاچاقچیان ایجاد کرده‌ایم گفت: هم‌اکنون این افراد در تلاشند تا برای قاچاق موادمخدر از آب‌های آزاد استفاده کنند.

وی به سخنان مدیرکل دفتر جرایم سازمان‌یافته سازمان ملل نیز گفت: وی خطاب به کشورهای جهان گفت که اگر کشورهای جهان در امر مبارزه با موادمخدر به ایران کمک نکنند بعید نیست که در آینده بخشی از جمعیت این کشورها نیز معتاد شوند چرا که مقصد اصلی قاچاقچیان موادمخدر کشورهای غربی است.

به گزارش ایسنا، مویدی که در یک برنامه زنده تلویزیونی سخن می‌گفت از برگزاری اجلاسی با حضور ۲۰ کشور دنیا در حوزه موادمخدر طی روزهای آینده خبرداد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.