معترضان مصری به خانه بازنمی گردند

تظاهرکنندگان مصری در ادامه اعتراضات خود برای اعلام مخالفت با صدور متمم قانون اساسی و افزایش اختیارات نظامیان حاکم بر مصر و انحلال پارلمان و تاخیر در اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اکثر میدان‌های مصر تجمع کرده و بر پیروزی محمد مرسی در انتخابات تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اکثر میدان‌های استان‌های مصر تظاهرات گسترده در اعتراض به صدور متمم قانون اساسی از سوی شورای عالی نیروهای مسلح این کشور شکل گرفت؛ برخی از مسئولان مصری نیز در این تظاهرات مشارکت کردند.
در الدقهلیه تظاهراتی با مشارکت صدها تن از هوادارن اخوان‌المسلمین مصر و جنبش جوانان ۶ آوریل و چند گروه دیگر شکل گرفت. تظاهرکنندگان مخالفت خود را با تاخیر اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند و خواهان قصاص عاملان کشتار تظاهرکنندگان و لغو قانون مصونیت عوامل نظام پیشین شدند.

تظاهرکنندگان خواسته خود را برای محقق ساختن اهداف انقلاب و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری و انتقال قدرت از شورای نظامی به رئیس جمهوری مطرح کرده و شعارهای “شورای نظامی باطل است … کمیته عالی انتخابات باطل است”، “احمد شفیق باطل است” و” شورای نظامی خائن و لکه ننگ است” را سردادند.
تظاهرکنندگان خواهان تشکیل مجدد کمیته موسسان قانون اساسی  شدند به گونه‌ای که تمام گروه‌های مصری در آن حضورداشته باشند و بر پیروزی محمد مرسی، نامزد اخوان‌المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند.
“اتحاد انقلاب مصر” و دو جنبش ۶ آوریل و کفایه و اخوان‌المسلمین و احزاب آزادی و عدالت و النور و چند حزب دیگر در این تظاهرات حضور دارند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.