معترضان مصری به ستادهای انتخاباتی شفیق حمله کردند

به گزارش الجزیره، تظاهرکنندگان مصری که از صدور حکم حبس ابد برای حسنی مبارک به خشم آمده بودند، به ستادهای انتخاباتی احمد شفیق نامزد انتخابات ریاست جمهوری و نخست وزیر پیشین این کشور حمله کرده‌اند.

این حملات در نخستن ساعات روز یکشنبه پس از آن اتفاق افتاد که احمد شفیق نخست وزیر رژیم مبارک و کاندیدای کنونی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد حکم حسنی مبارک، باید پذیرفته شود.

به دنبال مطرح شدن این اظهارات از سوی احمد شفیق معترضان خشمگین به ستادهای انتخاباتی وی در چند منطقه از قاهره، پایتخت مصر حمله کردند.

در همین حال، روز شنبه در پی اعلام حکم جنجال‌برانگیز حسنی مبارک، هزاران معترض خشمگین نیز به خیابان‌های سراسر این کشور آمدند تا اعتراض خود را نسبت به صدور این حکم برای دیکتاتور پیشین مصر اعلام کنند.

این تظاهرات روز یکشنبه یا تجمع هزاران معترض در میدان تحریر قاهره ادامه یافت.

معترضان مصری محاکمه مبارک را نمایشی خواندند و خواستار اعدام وی به خاطر نقشی که در کشتار حداقل ۹۰۰ تن طی انقلاب تاریخی این کشور در فوریه ۲۰۱۱ داشته است شدند.

تظاهرات مشابهی نیز در دیگر شهرها از جمله شهر مدیترانه‌ای اسکندریه و سوئز در مجاورت دریای سرخ برگزار شد.

رئیس جمهور پیشین مصر و حبیب العادلی، وزیر کشور رژیم مبارک در جلسه نهایی دادگاهی که روز شنبه در قاهره به حبس ابد محکوم شدند.

حسنی مبارک همچنین همراه با علاء و جمال با اتهامات فساد نیز روبرو بود که از این اتهامات تبرئه شد.

این دادگاه همچنین، شش تن از مقاما‌های امنیتی پیشین مصر را که به دلیل اتهام کشتار معترضان در دادگاه حاضر شدند، تبرئه کرد.

محمد مرسی، نامزد اخوان‌المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر اواخر روز شنبه به جمع معترضان در میدان تحریر پیوست و حکم مبارک را محکوم کرد.

مرسی که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر در روزهای ۲۷ و ۲۸ خرداد (۱۶ و ۱۷ ژوئن) با احمد شفیق رقابت خواهد کرد، گفت که تنها کسانی که می‌توانند یک انتخابات آزاد و عادلانه را تضمین و قدرت را از حاکمیت نظامی جدا کنند تظاهرکنندگان هستند.

**۲۰۱۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۲۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.