معترضین بحرینی به یک مرکز پلیس حمله کردند

خبرگزاری رویترز در همین راستا گزارش داد: پلیس ضد شورش در واکنش به اقدام هزاران معترض بحرینی که امروز با بمب آتش زا، یک مرکز پلیس را مورد حمله قرار دادند، اقدام به پرتاب گاز آشک آور و بمب های صوتی کرد.

این حمله در پایان مراسم ختم ‘صلاح عباس حبیب’ (۳۶ ساله) که هفته گذشته جنازه وی به دنبال حوادث مربوط به مسابقه اتومبیلرانی ‘فرمول یک’ و درگیری با پلیس پیدا شد، صورت گرفت.

خبرگزاری رویترز محل درگیری روز پنج شنبه را یک منطقه قدیمی در منامه پایتخت بحرین عنوان کرد و به نقل از شاهدان عینی نوشت: این درگیری ها به یک بزرگراه اصلی نیز کشیده شده و توقف یکساعته عبور و مرور را در پی داشته است.

این خبرگزاری از سوی دیگر افزود: خانواده صلاح عباس حبیب روز دوشنبه جنازه وی را در حالی که آثار ضرب و جرح روی آن دیده می شد در روستای ‘الشاخوره’ دفن کردند.

دوستان این مبارز بحرینی گفته اند وی در جریان درگیری با پلیس زخمی شده است.

بر اساس این گزارش، جمعیت وفاق ملی گروه اصلی مخالفان بحرینی در این باره گفته است: بر روی جسد حبیب علائم شکنجه از جمله چند مورد شکستگی نیز وجود داشته است.

این گروه همچنین خاطرنشان کرده که با مرگ وی شمار کسانی که از آغاز اعتراضات مردمی در بحرین کشته شده اند به ۸۱ نفر رسیده است.

اعتراضات در این کشور از اوایل هفته گذشته و قبل از شروع مسابقات اتومبلرانی ‘فرمول یک’ در این کشور که انتقادهایی را از سوی برخی دولت ها و سازمان های مدافع حقوق بشر در پی داشت، بالا گرفت.

این سازمان ها پلیس بحرین را به استفاده مفرط از خشونت متهم کرده و می گویند که دولت باید به یک راه حل سیاسی در این زمینه دست یابد.

**مترجمام**۱۴۸۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۴۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.