معتمدی از زیبایی های فراموش شده موسیقی ایرانی می‌گوید

۱۴ام بهمن ،

اجراهای موسیقی ایرانی در سال های اخیر، فاقد ظرافت‌های مهم این گونه از موسیقی بوده و گروه˝ادیب˝ به سرپرستی محمد معتمدی قصد دارد زیبایی های فراموش شده موسیقی ایرانی را به شنوندگان عرضه کند.

به گزارش هنرانلاین، محمد معتمدی خواننده گروه”ادیب” در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: گروه ادیب در این دوره از جشنواره موسیقی فجر قصد دارد به اجرای موسیقی اصیل ایرانی بپردازد و طعم واقعی موسیقی ایرانی را به مخاطبان عرضه کند.

این خواننده جوان در ادامه افزود: آنچه در سال های اخیر از سوی بسیاری با عنوان موسیقی ایرانی اجرا شده در اکثر مواقع فاقد ظرافت ها و ویژگی های مهم موسیقی اصیل ایرانی بوده و شنوندگان از لذت شنیدن این گونه موسیقی به معنای واقعی محروم مانده اند.

وی همچنین تصریح کرد: نام «ادیب» نیز که برای این گروه انتخاب شده گویای نگرشی خاص در عرصه آواز ایرانی است؛ زنده یاد ادیب از پرچم داران آواز ایرانی در مکتب اصفهان بود و ما با انتخاب این نام هم خواسته ایم ادای احترام به این خواننده بزرگ داشته باشیم و هم مشخص کرده باشیم چه گونه ای از موسیقی را قرار است اجرا کنیم.

محمد معتمدی گفت: گروه«ادیب» در جشنواره امسال برنامه ای را در بیات ترک و شور آماده کرده است که پیش از این در کنسرت تبریز آن را به روی صحنه برده است. قطعات این اجرا از ساخته های هادی آذرپیرا و بر اساس اشعار شعرایی چون مولانا و هوشنگ ابتهاج است و برنامه ما مبتنی بر ساز و آواز و بداهه نوازی و بداهه خوانی طراحی شده است.

این عضو گروه«ادیب» ادامه داد: اعضای این گروه به غیر از یک نفر، بقیه از دوستانی می باشند که در گروه شیدا همراه با استاد محمدرضا لطفی به فعالیت پرداخته اند و از نظر اندیشه های هنری تا حدود بسیاری به یکدیگر نزدیک می باشند.

وی تصریح کرد: در این اجرا احمد مستنبط(تنبک)، هادی آذرپیرا(تار و سه تار)، هوشنگ عبادی(نی)، محمدباقر زینالی(عود) و خود من به عنوان خواننده گروه«ادیب» را همراهی خواهیم کرد. برنامه ما نیز قرار است ۲۶ بهمن در تالار وحدت به روی صحنه برود که امیدوارم مورد قبول مخاطبان قرار گیرد.

این خواننده جوان افزود: معمولا جشنواره هایی که با حمایت های دولتی در دنیا برگزار می گردد مخصوص گونه هایی از موسیقی است که از حمایت های بخش خصوصی برخوردار نیست. ما نیز انتظار داریم تنها جشنواره مهم موسیقی کشورمان با حمایت موسیقی اصیل ایرانی که مورد حمایت بخش خصوصی نیست، برگزار شود.

معتمدی ادامه داد: در بین جامعه موسیقی کشورمان نیز متاسفانه فردیت ها بر منافع این قشر هنری غلبه پیدا کرده است؛ امیدوارم جامعه موسیقی نیز به خاطر موسیقی و به خاطر اعتلای این هنر با نگرشی جدی تر به جشنواره موسیقی فجر نگاه کند تا خون تازه ای در رگ های جریان موسیقایی کشورمان تزریق شود.

گروه موسیقی ادیب به خوانندگی محمد معتمدی ۲۶ بهمن ماه ساعت ۲۱ در بخش جنبی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت به روی صحنه می رود.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.