معتمدی: کف سرعت اینترنت در ایران باید ۱۰ مگابیت شود

۰۱ تیرماه ۱۳، احمد معتمدی، وزیر پیشین ارتباطات با اعلام اینکه باید کف سرعت اینترنت را به ۱۰ مگابیت در ثانیه رساند، اعلام کرد که پایین نگه داشتن سرعت اینترنت به بهانه مسائل امنیتی امری بیهوده است.

وی در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: امنیت بحثی درست و ملی است و همه باید نسبت به آن حساس باشند، اما پایین نگه داشتن سرعت اینترنت به بهانه امنیت مانند این است که بگوییم همه با دوچرخه خارج بیایند چون توانایی تعقیب خلافکاران که ماشین دارند امری دشوار است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت هشتم، همچنین حکومت را حافظ امنیت مردم دانست و گفت: باید ایجابی رفتار کرد و تکنولوژی‌های روز را قبول داشت و نباید محدودیت ایجاد کرد برای مثال در یکی از کشورهای اروپایی ۹۰ مگابیت حق شهروندی محسوب می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به وجود فرهنگ استفاده از اینترنت، بالا بودن سرعت اینترنت را به‌خاطر نیاز به استفاده از کاربردهای بیشتر و ایجاد اشتغال دانست و افزود: باید تولید ملی افزایش پیدا کند و به جای اینکه تنها نقش مصرف‌کننده اینترنت را بازی کنیم باید تولیدکننده اطلاعات در این زمینه باشیم؛ پایین نگه داشتن سرعت اینترنت به کشور ضربه می‌زند.
او تصریح کرد: به نظر من دولت تازه باید تکیه خود را روی بحث فناوری اطلاعات قرار دهد. علاوه بر اینکه باید قانون‌هایی را در این زمینه اصلاح کرد؛ می‌توان به وسیله فناوری اطلاعات ایجاد شغل کرد و متاسفانه در حال حاضر ما در این زمینه عملکرد ضعیفی داشتیم و در قسمت دولت الکترونیکی بسیار ضعیف عمل کردیم؛ در صورتی که اگر به این موضوعات توجه بیشتری شود می‌توان شغل‌های بسیاری را ایجاد کرد. برای مثال در کشوری مثل سنگاپور ۱۳ درصد از تولید ناخالص ملی به ICT اختصاص داده شده و این درحالی است که در ایران این سهم پایین است.

وی در رابطه با قیمت بالای سرویس‌های اینترنتی هم گفت: اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت‌ها را کاهش دهد، مشکلات حل خواهد شد.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.