معجزه ای برای افزایش قدرت تمرکز !!

۳۰م دیماه ،

بدون تردید هرچه سن ما افزایش پیدا می‌کند، بدنمان نیز ناگزیر پیر و کهنه می‌شود، اما خبر خوب این است که اگر رژیم غذایی خود را صحیح و براساس غذاهایی انتخاب کنید که …

خبرنو: در بین مواد غذایی مختلف و مکمل‌های گوناگون، گروهی از خوردنی‌ها می باشند که می‌تواند تمرکز شما را بالا ببرند، توجه‌تان را افزایش دهند و ضمن تقویت سایر عملکردهای مغزی به تقویت قدرت حافظه نیز کمک کنند.

به نظر شما کدام خوردنی‌ها می‌توانند واقعا این تاثیرات سودمند داروی تقویت مغزی را داشته باشند.

بدون تردید هرچه سن ما افزایش پیدا می‌کند، بدنمان نیز ناگزیر پیر و کهنه می‌شود، اما خبر خوب این است که اگر رژیم غذایی خود را صحیح و براساس غذاهایی انتخاب کنید که هوش را تقویت می‌کنند، می‌توانید حتی در سنین بالاتر نیز از سلامت مغزی مطلوبی بهره‌مند باشید.

– ‌کافئین میزان هوشیاری شما را بالا می‌برد: به یاد داشته باشید که هیچ اسلحه سحرآمیزی وجود ندارد که ضریب هوشی شما را ناگهان بالا ببرد و شما را باهوش‌تر کند، اما بدون شک مواد خاصی مثل کافئین در بین خوردنی‌ها یافت می‌شوند که می‌توانند تولید انرژی کرده و تمرکز و توجه شما را افزایش بدهند.

کافئین در قهوه، شکلات، نوشابه‌های انرژی‌زا و بعضی از داروها یافت می‌شود. کافئین هرچند در کوتاه‌مدت، اما به هر حال بیداری و هوشیاری را در شما افزایش می‌دهد؟ اما مانند خوردنی‌های دیگر در مصرف این ماده نیز نباید افراط و بسیاره‌روی کرد.

– گلوکز سطح هوشیاری را افزایش می‌دهد: همانطور که می‌دانید قند سوخت مغز است، اما در اینجا منظور قند حبه‌ای یا شیرینی نیست، بلکه اشاره به گلوکز است که بدن از متابولیسم مواد قندی و کربوهیدرات‌هایی که آنها را می‌خورید به‌دست می‌آورد. اما با این حال به یاد داشته باشید که بسیاره‌روی در مصرف این مواد در طول روز نه تنها مفید نبوده، بلکه می‌تواند به حافظه آسیب وارد کند. همچنین اگر تلاش کنید که مواد قندی و کربوهیدرات‌های سالم را به‌عنوان منبع گلوکز مصرف کنید، از عوارض جانبی مصرف شیرینی بسیار مثل چاقی نیز در امان خواهید بود.

– یکی دیگر از اقداماتی که سبب افزایش تمرکز می‌شود خوردن صبحانه است. اگر هر روز در موقع مناسب صبحانه بخورید، سوخت مغز شما تامین می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن صبحانه در تقویت تمرکز و حافظه کوتاه مدت نقش قابل توجهی دارد.

– ماهی نیز واقعا غذای مغز است. ماهی یک منبع پروتئینی مفید است که به‌دلیل غنی بودن از اسیدهای چرب امگا۳ و ضروری برای رشد و عملکرد مغز مصرف آن بسیار پیشنهاد می‌شود. این چربی‌های سالم قدرت مغز را بالا می‌برند و از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می‌کنند. مصرف ماهی در کاهش خطر بروز اختلالات و مشکلات روانی و نیز در تقویت حافظه بسیار موثر است.

– برای تقویت تمرکز و حافظه، شکلات و مغز خشکبار را نیز به رژیم غذایی خود بیفزایید. مغزها و دانه‌ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ویتامین E هستند که از ضعف و ناتوانی ذهنی مربوط به بالارفتن سن تا حد بسیاری جلوگیری می‌کند. همچنین شکلات تلخ نیز خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد و حاوی محرک‌های طبیعی مثل کافئین است که می‌تواند تمرکز و قدرت توجه را بالا ببرد.

– افزودن آووکادو و غلات سبوس‌دار به رژیم غذایی خود را نیز فراموش نکنید. هر عضوی در بدن به جریان خون وابسته است و قلب و مغز به عنوان دو عضو اصلی بدن از این جنبه بیشتر حائز اهمیت می باشند.

مصرف رژیم غذایی حاوی غلات سبوس‌دار و میوه‌ها از جمله آووکادو خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و کلسترول بد را کاهش می‌دهد که نتیجه آن بهبود جریان خون و در نهایت بهبود عملکرد سلول‌های مغزی است. آووکادو هرچند چربی دارد، اما چربی آن مفید بوده و به جریان سالم خون کمک می‌کند.

– توت نیز یک سوپر ماده مغذی برای مغز محسوب می‌شود، چون از این عضو در برابر فشار اکسیدیته محافظت کرده و در نتیجه مشکلات مغزی ناشی از افزایش سن مثل آلزایمر و زوال عقل را تا حد بسیاری کاهش می‌دهد. این میوه ظرفیت‌های یادگیری و مهارت‌های حرکتی را در موش‌های سالخورده افزایش می‌دهد.

در این میان نقش مکمل‌ها و ویتامین‌ها و مواد معدنی را نیز نباید نادیده گرفت. این منابع سرشار از ویتامین‌های B، C، E، بتاکاروتن و منیزیم می باشند که همگی مکمل‌های قوی برای تقویت مغز محسوب می‌شوند. اما با این حال متخصصان تاکید دارند که برای احتیاط بیشتر، مصرف این مکمل‌ها و ویتامین‌ها باید حتما با مشورت و تحت نظارت پزشکی متخصص صورت گیرد.


سایت خبرنو|خبر نو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سحر:

    سلام خسته نباشی از سایت خوب شما .سایت شما خوب هست ولی بیشتر مطالب بگذارید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.