معجزه در شش دقیقه!

۱۲م دیماه ،

سلامت > عمومی
گروه دانش و سلامت- فتانه انفرادی:
مراسم معارفه دکتر محمدحسن طریقت منفرد، سرپرست تازه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حالی روز قبل در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد که او براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تنها سه‌ماه می‌تواند به‌طور قانونی، سرپرست وزارتخانه‌ای باشد که به‌طور مستقیم با جان انسان‌ها سروکار دارد.

اینکه او در مدت سه‌ماه قانونی سرپرستی خود چگونه و با چه استراتژی مدیریتی می‌خواهد سکان سلامت کشور را هدایت کند، سؤال اغلب خبرنگاران رسانه‌های گروهی حاضر در جلسه بود که متأسفانه هیچ‌یک نتوانستند پاسخی برای آن بیابند چراکه پس از اینکه محمدحسن طریقت منفرد تاریخچه‌ای از زندگی و فعالیت‌های خود را برای حاضران مطرح کرد به خبرنگاران حاضر در جلسه اعلام شد که محل جلسه را ترک کنند تا سرپرست تازه وزارتخانه با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حرف‌های خودمانی خود را بزنند.

با وجود این سرپرست تازه وزارت بهداشت، قبل از ورود به جلسه معارفه با رؤسای دانشگاه‌های پزشکی کشور به خبرنگار فارس اظهار داشت: شش ‌ماه که سهل است در شش دقیقه هم می‌شود کارهای بزرگ انجام داد و این درحالی است که او بلافاصله در مراسم معارفه و خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: فردی که در ستاد وزارت بهداشت نشسته نمی‌تواند معجزه کند و کاری هم از دستش بر نمی‌آید!

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم اظهار داشت: رئیس‌جمهور به‌طور صریح، غیرقابل انتظار و دفعتا دستور دادند که من سرپرست وزارتخانه شوم اما آشنایی با مواضع، اطلاعات و آمادگی بنده در رابطه با این خدمت، سابقه‌ای طولانی دارد.
او علاوه بر این گفت: در ابتدای دولت نهم، پس از یک جلسه یک ساعت و نیمه با رئیس‌جمهور قرار بود من وزیر بهداشت شوم اما به دلایلی این امر منتفی شد.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من خودم را در جایگاه خانم دکتر وحید دستجردی نمی‌بینم و احساس خوبی هم از جانشینی او ندارم چرا که ایشان صلاحیت این پست را داشتند اما این یک واقعیت است که سمت‌ها موقتی می باشند و در ایران سرعت جابه‌جایی‌ها بالاست و میزها همیشگی نیست.طریقت منفرد گفت: از آنجا که حیاتی‌ترین نیاز جامعه رسیدگی به مباحث مربوط به بهداشت و درمان است بنابراین وظیفه حاکمیت آن است که کاری کنیم تا بیماران به‌جز تبعات ناشی از درد و رنج بیماری، دغدغه دیگری نداشته نباشند.

او خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: این ستاد این احساس را ندارد که بخواهد برشما ریاست یا تعیین تکلیف کند بلکه ما می‌خواهیم که سیاست‌ها و قوانین موجود در کشور را با دست‌های توانای شما به مرحله اجرا گذاریم بنابراین وظیفه این ستاد انتقال امکانات از کشور و دولت به شماست تا بتوانید خدمات بهتری را ارائه دهید.

طریقت منفرد گفت: به اعتقاد من، اگر پزشکان در بخش‌های بیمارستان‌ها، اختیارات بیشتری داشته باشند بهتر می‌توانند به ارتقای بیمارستان‌ها کمک کنند و من در مدت چند سالی که ریاست بیمارستان امام حسین(ع)را برعهده داشتم برا ین اعتقاد بودم که اگر به اعضای هیأت علمی بیمارستان‌ها اعتماد کرده و اختیارات بیشتری به آنها واگذار کنیم آنها با دلسوزی بیشتری می‌توانند وظایف خود را انجام دهند.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اعتقاد دارم که وظیفه ستاد، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است و افتخار این ستاد باید این باشد که با واحدهای زیرمجموعه خود بتواند در خدمت نظام سلامت کشور باشد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.