معجون اسفناج با اسانس گلابی

برترین مجله اینترنتی ایران

  اگر از گرمای طاقت‌فرسای تابستان و نوشیدنی‌های تکراری خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم معجون اسفناج با اسانس گلابی را حتما تجربه کنید. با نوشیدن این معجون می‌توانید علاوه بر کاهش عطش، حرارت اندام‌های درونی بدن از قبیل کبد را کاهش دهید.


مواد لازم برای یک نفر:

  • خیار: یک عدد
  • تربچه: ۲ عدد
  • کاهو: ۳ برگ
  • گلابی: یک عدد
  • اسفناج: ۲ برگ
  • یخ: چند قطعه کوچک

روش تهیه:

خیار را بعد از پوست کندن به ۴ برش باریک تقسیم کنید. ۳ برش را در مخلوط‌کن بریزید و سپس تربچه، کاهو و اسفناج را به آن اضافه کرده و این مخلوط را خوب میکس کنید. این مخلوط را در یک لیوان شفاف بریزید و آن را با خیار و تربچه‌های ورقه شده تزیین کنید.

نکته

این معجون یکی از بهترین نوشیدنی‌های مغذی برای روزهای گرم تابستان است و علاوه بر آنکه تشنگی شما را برطرف می‌کند، می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده سبک برای افرادی که علاقه‌مند به کاهش وزن هستند، مفید باشد. 

افرادی که دچار یبوست و کندی عملکرد روده‌ها هستند، می‌توانند با مصرف معجون اسفناج به درمان این عارضه بپردازند و حتی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

افراد مبتلا به اسهال نباید اسفناج مصرف کنند زیرا اسفناج به دلیل خاصیت ملین بودنش، موجب تشدید اسهال می‌شود. بنابراین اگر روزی برخی از علائم اسهال را در بدنتان مشاهده کردید، بهتر است تا ۳ روز از مصرف این معجون پرهیز کنید.




  کاهش حرارت درونی با خیار

خیار از جمله میوه‌های با طبع خنک است که توانایی زیادی در کاهش حرارت درونی بدن به ویژه حرارت کبد دارد. به همین دلیل درمانگران طب سنتی مصرف این میوه را در فصل تابستان به مردم به ویژه به افراد گرمایی که حرارت درونی بدنشان زیاد است، توصیه می‌کنند. نوشیدن آب خیار به تنهایی یا در کنار سبزیجات ذکر شده می‌تواند در پاکسازی کلیه‌ها و مجاری ادراری بسیار موثر باشد.


 


با مصرف تربچه  بهتر تنفس کنید

افرادی که به واسطه کارشان مجبورند چند ساعت از طول روز را در خیابان باشند، می‌توانند با نوشیدن معجون گیاهی که در آن تربچه به کار رفته، به عملکرد دستگاه تنفسی خود کمک کنند. از آنجا که تربچه خاصیت خلط‌آور دارد، می‌تواند آلودگی ناشی از دود خودروها و دیگر وسایل نقلیه را که از طریق تنفس به ریه و مجاری تنفسی راه یافته، پاکسازی کند. علاوه بر این‌، تربچه به دلیل خواص درمانی که برای بهبود عملکرد کیسه صفرا و کبد دارد، یکی از مفیدترین گیاهان دارویی برای افرادی است که به اختلال‌های کیسه صفرا و کبد مبتلا هستند.




  گرمایی هستید، معجون بخورید

کاهو به این دلیل که سرشار از مواد معدنی ای چون آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و سدیم است، بهترین گیاه دارویی برای افزایش نیروی جوانی محسوب می‌شود. افرادی که در طول هفته ۵ تا ۶ لیوان از این معجون را میل کنند، می‌توانند از خواص تسکین‌دهنده آن بر اعصاب شان بهره ببرند. در عین حال نوشیدن این معجون، به افراد گرمایی که در طول روزهای گرم تابستان دچار گرمازدگی و کمبود آب می‌شوند، توصیه شده است.




  پاکسازی دستگاه گوارش با گلابی

از آنجا که بافت میوه گلابی سرشار از دانه‌های ریز سلولزی است، مصرف آن می‌تواند تاثیر زیادی در پاکسازی معده و روده از مواد غذایی داشته باشد. از این رو نوشیدن این معجون گیاهی یک ساعت بعد از مصرف وعده غذایی ناهار یا شام، می‌تواند به خارج شدن باقیمانده مواد غذایی در روده‌ها و معده کمک کند و به این ترتیب عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشد. در کنار این خاصیت، افراد مبتلا به فشار خون با خوردن این معجون می‌توانند از خواص معجزه‌آسای گلابی برای کاهش و کنترل فشار خون بهره ببرند.


درمان کم‌خونی با اسفناج

گنجاندن اسفناج به ویژه اسفناج تازه که تحت‌تاثیر هیچ حرارتی قرار نگرفته است، می‌تواند تاثیر زیادی در درمان افراد مبتلا به کم‌خونی داشته باشد. از این رو نوشیدن این معجون گیاهی به صورت روزانه، به عنوان یک داروی گیاهی به افراد کم‌خون توصیه می‌شود.  درمانگران چینی اسفناج را بهترین مرهم برای بیمارانی می‌دانند که کم‌خونی آنها ناشی از خونریزی‌های گوارشی است. به عنوان مثال افراد مبتلا به هموروئید یا بواسیر یا افرادی که مبتلا به خونریزی معده یا زخم‌های معده هستند، می‌توانند اسفناج را  در سبد غذایی خود قرار دهند.




این معجون را با چی بخورم؟

بهترین چاشنی که می‌توانید در کنار معجون اسفناج میل کنید، سالاد میوه است. می‌توانید این سالاد را از ترکیب برگ‌های سبز و تازه کاهو، تربچه، گلابی، خیار و هلو تهیه کنید. مراقب باشید که در مصرف این سبزیجات زیاده‌روی نکنید و تنها یک کاسه کوچک از  آن را در کنار معجون سرو کنید.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.