معرفى ۱۰۶ نخبه به دانشگاه ها براى دکترى

جام جم آنلاین: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، بنیاد ملی نخبگان می تواند از میان فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد، استعدادهای برتر را به دانشگاه ها معرفی کند تا بدون آزمون متمرکز دکتری مشغول به تحصیل شوند که امسال ۱۰۶ نفر از این طریق معرفی شده اند و کارهای آنها در حال انجام است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین، نسرین سلطانخواه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره اقدامات دولت برای ماندگاری نخبگان و فراهم سازی زیرساختها و زمینه حضور و فعالیت آنها در کشور اظهار داشت: فراهم کردن شرایط و ایجاد تسهیلات برای ادامه تحصیل نخبگان در داخل کشور و فراهم سازی زمینه جذب و اشتغال آنها از جمله اقداماتی است که برای استعدادهای برتر در حال انجام است.

وی افزود: این برنامه را طی سالهای آتی گسترش خواهیم داد و این علاوه بر آیین نامه استعدادهای درخشان است که یک تعداد بدون آزمون متمرکز وارد دانشگاه ها می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه به جذب نخبگان به صورت هیئت علمی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی که ذیل هیئت عالی جذب، دبیرخانه جذب نخبگان در بنیاد ملی نخبگان تشکیل می شود و فرایند جذب نخبگان به صورت هیئت علمی در دانشگاه ها را تسهیل و تسریع می کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.