معرفی اسلام ناب رسالت و شأن رهبری است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

مسئول نمایندگی ولی ‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: در این دوره که هر کس از راه می‌رسد پرچم خط امام(ره) را برمی‌دارد، این رسالت و شأن رهبری است که اسلام ناب را معرفی کند.

مسئول نمایندگی ولی ‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: در این دوره که هر کس از راه می‌رسد پرچم خط امام(ره) را برمی‌دارد، این رسالت و شأن رهبری است که اسلام ناب را معرفی کند.
حجــت‌الاسلام‌ محمدرضا تویسرکانی در گفت‌وگو با فارس در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت امام(ره) در روز ۱۴ خرداد و تصریح ایشان بر عبارت «شریعت اسلامی»، یکی از بزرگترین دغدغه‌های امام راحل را معرفی صحیح اسلام ناب خواند و گفت: در جملات امام(ره) می‌خوانیم که مصیبت، بزرگ بد معرفی شدن اسلام است و شکست ما به این است نه به کشته شدن افرادمان.

وی با اشاره به اینکه این نگاه را رهبر معظم انقلاب نیز دارند، افزود: ایشان به‌عنوان پرچمدار و پیشوای نظام اسلامی، نگرانی خود را از معرفی صحیح اسلام ناب و اینکه مبادا جهت و هدف نهضت امام(ره) فراموش شود بیان کرند.
تویسرکانی نحوه دخالت مردم در اداره کشور را یکی از موضوعات مهم برشمرد و با اشاره به اینکه این موضوع مورد اظهارنظرهای گوناگون قرار می‌گیرد، گفت:‌امام امت از ابتدای بازگشت به کشور، رأی مردم را مبنا قرار دادند و مقام معظم رهبری نیز این رویکرد امام(ره) را متخذ از شریعت اعلام کردند، در نتیجه مبنا بودن رأی مردم از اصل اسلام گرفته شده و یکی از شاخص‌های حق و باطل است.
گتویسرکانی با یادآوری تأکید رهبر انقلاب بر اینکه در اداره کشور قهر و غلبه معنا ندارد و هر کس در برابر رأی مردم سینه سپر کند، مصداق فتنه قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با اجرای شریعت اسلامی، چهار پیامد در جامعه شاهد خواهیم بود که عبارتند از استقلال، ‌آزادی، معنویت و عدالت.
 وی مباحثی از قبیل دین دولتی، دولت دینی و پرسش‌هایی مانند «آیا حکومت باید مردم را به بهشت ببرد؟»‌ را ازجمله مباحث فرعی در اجرای شریعت اسلامی برشمرد و گفت: از آنجا که رأی مردم مبنای عمل در نظام اسلامی است و مردم نیز شریعت اسلام را می‌خواهند، پس ملاک عمل مسئولان باید چارچوب شریعت اسلام باشد.

— .

جوان آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.