معرفی برگزیدگان نمایش های کوتاه رادیویی

جام جم آنلاین: دومین جشنواره قرآنی نمایش های کوتاه رادیویی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

معاون امور استان های صدا و سیما در این مراسم یکی از مهمترین وظایف رسانه را آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم قرآنی دانست و گفت: باید آموزه های قرآنی در قالب نمایش برای مردم تبیین شود.

کیومرث طهماسبی بر استفاده فکری ازمتخصصان جوان بویژه در حوزه فرهنگی تاکید کرد و افزود: بر اساس کیفی سازی برنامه در چهار محور قرآن، دین، امید و آگاهی،‌ جوانان نخبه می توانند در برنامه سازی ها به رسانه ملی کمک کنند.

وی از برنامه سازان خواست در حوزه نمایش رادیویی و تلویزیونی از آیات نورانی قرآن بهره گیرند و با تهیه برنامه های کوتاه با قابلیت های فراوان بر مخاطبان تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جشنواره قرآنی رادیو در اصفهان موضوعات قرآنی را منبعی غنی از آموزه های دینی برشمرد و گفت: برنامه سازی در این زمینه اهمیت خاصی داردکلباسی از برنامه سازان خواست با استناد از سوژه های برگرفته از قرآن در شناساندن خداوند به نسل جوان ، گسترش فرهنگ نماز و به تصویر کشاندن نعمت های خدادادی تلاش کنند.

در این جشنواره ۶۵ اثر از مراکز صدا و سیمای استانها شرکت کردندکه ۲۶ اثر نمایشی کوتاه در زمینه های نویسندگی، تهیه کنندگی، کارگردانی، بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین افکتور و بخش بازیگری ویژه (‌بازیگر کودک) بهترین صدابرداری و بخش جنبی (نمایشنامه) با محوریت آیه ۴۵ سوره عنکبوت معرفی شدند.

هیات داوران این جشنواره لوح تقدیر جشنواره را به گروه سازنده نمایش های «این راهش نیست» تولید مرکز فارس،‌ «حصار حصین» تولید مرکز اصفهان و «وقت سحر» تولید استان مرکزی اعطا کرد.

در بخش تهیه کنندگی لیلا اسراری برای نمایش «این راهش نیست» از مرکز فارس، در  بخش کارگردانی کمال آخیش برای نمایش «حصار حصین» از مرکز اصفهان ،‌ در بخش نویسندگی سید محمد محمدی برای نمایش «وقت سحر» از استان مرکزی رتبه های اول را به دست آوردند.

همچنین مریم پاک ذات بازیگر نقش اول زن را در نمایش «طعم باران» از مرکز مازندران، حمید یوسفی بازیگر نقش اول مرد را در نمایش «وقت سحر» از استان مرکزی از آن خود کردند.

جایزه بخش بازیگری ویژه (بازیگر کودک) نیز به صورت مشترک به ابوالفضل انتظاری و مهلا جعفری برای بازیگری در نمایش «سجاده» از مرکز یزد اعطا شد.

در بخش صدابرداری هم صدیقه خداوردی و در بخش افکتوری مسعود نصیریان هر دو برای نمایش «حصار حصین» از مرکز اصفهان و در بخش جانبی (نمایشنامه) هم مژگان نیک طبع برای نمایش «خواب بیداری» از مرکز کرمان رتبه اول را کسب کردند.

اصفهان – خبرنگار جام جم

jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.