معرفی مینی لپ‌تاپ‌های موجود در بازار:گران قیمت‌های کم‌قابلیت

شنبه ۲۷ خرداد – ۱۲:۱۳:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – اگر چه مینی‌لپ‌تاپ‌های پرمخاطب در ماه‌های اخیر در ردیف نایاب‌های بازار بودند و گروه بزرگی در انتظار ورود این کالاها به بازار بودند. اما حالا با ورود محدود این کالاها به بازار شاهد هستیم که تقاضا برای مینی‌لپ‌تاپ‌ها در حد انتظار نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در مورد مینی لپ‌تاپ‌ها باید بگوییم که این کالاها معمولا به صفحه نمایش‌های ۱۰ تا ۱۲ اینچ مجهزند و در نتیجه وزن چندان زیادی ندارند. از لحاظ فنی هم پردازنده این مینی لپ‌تاپ‌ها چندان قوی نیست و ظرفیت رم و هارددیسک آنها محدود است. این مینی لپ‌تاپ‌ها همچنین کارت گرافیک‌های قوی ندارند. عدم تجهیز به اپتیکال درایو و پورت‌های ارتباطی از معایب مینی‌لپ‌تاپ‌ها است. این کالا برای افرادی که به دنبال یک لپ‌تاپ سبک و ارزان هستند و همچنین احتیاجی به قابلیت‌های فنی بالا ندارند مناسب است.
البته برخی از برندها مانند اپل و سونی در تولید مینی لپ‌تاپ‌های‌شان سنگ تمام گذاشته‌اند و آنها را به قابلیت‌های فنی بالایی تجهیز کرده‌اند. اما در کل این مینی‌لپ‌تاپ‌ها هم محدودیت‌های سایر مینی لپ‌تاپ‌ها مانند عدم تجهیز به اپتیکال درایو و… را دارند.
به گفته سامانیان، یکی از فعالان بازار کامپیوتر، افزایش توجه به سمت مینی‌لپ‌تاپ‌ها در زمانی اتفاق افتاد که‌ لپ‌تاپ‌هایی با قیمت کمتر از یک میلیون تومان در بازار به شدت کمیاب یا بهتر بگوییم نایاب شدند. اما در یک ماه اخیر با توجه به عرضه نمونه‌های ارزان‌قیمت لپ‌تاپ، لپ‌تاپ با میانگین قیمت ۷۵۰ هزار تا یک میلیون تومان توجه‌ها دوباره به سمت لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت جلب شد.
البته این را هم بگوییم که این لپ‌تاپ‌های ۷۰۰ تا یک میلیون تومانی سابق بر این قیمتی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان داشتند.
این فعال بازار افزود: یکی دیگر از دلایل توجه زیاد به سمت مینی‌لپ‌تاپ‌ها در ماه‌های گذشته این بوده است که این کالا به شدت در بازار کمیاب شد و تجربه به ما ثابت کرده است که هر گاه کالایی در بازار کمیاب شود و البته گران، تقاضا برای آن افزایش می‌یابد.
بهنامی یکی دیگر از کسبه بازار هم در این رابطه می‌گوید، در شرایط فعلی که لپ‌تاپ‌های ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی به بازار آمده‌اند کمتر کسی ترجیح می‌دهد ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان صرف خرید یک مینی لپ‌تاپ کند که در حقیقت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌ارزد. وی افزود: در حال حاضر اکثر افرادی که برای خرید لپ‌تاپ و مینی لپ‌تاپ به بازار مراجعه می‌کنند به دلیل محدودیت در تنوع مدل‌های مینی‌لپ‌تاپ و لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت ناچار می‌شوند یک مدل از میان نمونه‌های ارزان قیمت لپ‌تاپ انتخاب کنند.
براری، یکی دیگر از کسبه بازار هم با اشاره به این موضوع که در حال حاضر تنوع مدل‌های مینی لپ‌تاپ در حد انگشتان دست است گفت: تنوع کم قدرت انتخاب خریدار را کاهش می‌دهد و در چنین شرایطی سریع‌تر برای خرید اقدام می‌کنند. اما به هر حال از خرید خود راضی نیستند و چاره‌ای هم جز این ندارند.
به هر حال اکنون برندهای ایسر، ایسوس، ام اس آی، سونی، اچ پی و… تعداد محدودی مینی لپ‌تاپ به بازار عرضه کرده اند که تقاضای کمی هم در بازار دارند.به گفته فعالان بازار در حال حاضر ایسوس از تنوع بیشتری در زمینه عرضه مینی لپ‌تاپ‌ها برخوردار است و موجودی سایر برندها در زمینه مینی لپ‌تاپ‌ها تنها به یکی دو مدل محدود می‌شود.
فعالان بازار همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که در فصل تابستان و به ویژه از اواسط تیرماه وضعیت بازار تغییر کند و گروهی از دانشجویان و دانش‌آموزان برای خرید مینی‌لپ‌تاپ یا لپ‌تاپ‌های ارزان اقدام کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۶۱۲۱۳۳۱۵۴۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.