معرفی یک بالش خوب!

۱۵م آذر ،

خوابیدن روی یک بالش نامناسب می تواند سلامتی شما را به خطر اندازد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ یک بالش نامناسب می تواند شما را به بیماری هایی نظیر تشدید سردردها، بی حس شدن شانه و بازو و خرخر کردن دچار کند. برای جلوگیری از درد کمر و گردن، تنها کافی است کافی است یک بالش بلند زیر سرتان قرار دهید.

متخصصان خواب پیشنهاد کرده اند که هر ۱۲ یا ۱۸ ماه یک بار، باید یک بالش تازه بخرید. اگر عمر بالش شما بیش از دو سال است، مطمئنا زمان تعویض آن فرارسیده است.

 چه جنسی از بالش مناسب تر است؟

۱) بالش هایی که از پَر، پُر شده است به نسبت نرم تر و البته گران ترند. شما اگر طرفدار بالشی سفت میباشید، می توانید از بالش تمام پر یا مخلوط پر و کرک استفاده کنید. فقط اگر دچار حساسیت یا آلرژی میباشید بالش پر را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

۲) بالش هایی که از الیاف پلی استر پر شده اند، نازک و نرمند و قیمت مناسبی دارند ولی این گونه از بالش ها در اثر شست و شو دچار برآمدگی می شوند که می تواند برای گردن مضر باشد.

۳) بالش های اسفنجی که بسیار نرم و گران می باشند و شکل های منحنی مانندی دارند که پس از مدتی خوابیدن روی آن حالت سر را به خود می گجیرند ولی بالش های اسفنجی نیز پس از مدتی استفاده و شست و شو جمع می شوند. پس بهتر است پس از مدتی استفاده از بالش، برای راحتی و آسودگی بیشتر آن را عوض کنید.

نه تنها یک بالش کهنه وسیله ای مناسب برای برطرف کردن نیاز شما به خواب مناسب نیست، بلکه این بالش ارزش ابتدایی خود را نیز از دست داده است و می تواند کوله باری از مواد آلرژن مانند قارچ، کپک و گردوغبارهای بسیار ریز باشد که نیمی از وزن بالش کهنه شما را اشغال کرده اند.

نکته: خوابیدن روی یک بالش نامناسب می تواند سلامتی شما را به خطر اندازد و شما را به بیماری هایی نظیر تشدید سردردها، بی حس شدن شانه و بازو و خرخر کردن دچار کند. برای جلوگیری از درد کمر و گردن، تنها کافی است یک بالش بلند زیر سرتان قرار دهید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.