معرفی ۲۲۰۰ پروژه شهری به سرمایه گذاران بخش خصوصی

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اعلام برپایی نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در طرح‌های شهرداری‌ها،‌گفت: ارزش فرصت‌های سرمایه گذاری ارائه شده در نمایشگاه جاری، بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین تابش‌فر در مراسم افتتاح نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در طرح‌های شهرداری‌ها، با اشاره به شرکت ۱۰۴ شهرداری در قالب ۹۴ غرفه در این نمایشگاه، گفت: در جریان این نمایشگاه بیش از دو هزار و ۲۰۰ پروژه شهری در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت کاهش اتکای شهرداری‌ها به کمک‌های دولتی، به اهمیت برنامه ریزی برای شناسایی شیوه‌های کسب درآمد پایدار اشاره کرد و گفت: تامین منابع مالی در مدیریت شهری و روستایی نیازمند روشها و ابزارهای جدیدی است که از آن جمله می‌توان به جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، ‌انتشار اوراق مشارکت و استفاده از تسهیلات بانکی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و بازاریابی مناسب درباره فرصت‌های سرمایه گذاری پروژه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سوی نهادهای مرتبط همچون استانداری، شهرداری، دهیاری، فرمانداری و شوراها تاثیر قابل توجهی در جلب سرمایه گذار و ارتقای شاخص‌های رفاه شهر و شهروندی دارد.

تابش‌فر در خصوص تنوع موضوعی طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری نیز خاطرنشان کرد: طرح‌های گوناگونی در حوزه‌های فنی عمرانی، تفریحی، رفاهی، تجاری، بهسازی بافت‌های شهری، مدیریت پسماند و بهبود ترافیک شهری در معرض دید سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

به گفته قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ارزش فرصت‌های سرمایه گذاری ارائه شده در نمایشگاه جاری، بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در طرح‌های شهرداری‌ها در محوطه تالار وزارت کشور برپاست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.