معرفی ۳۴ سرباز نمونه در چهارمین جشنواره سرباز

چهارشنبه ۲۴ خرداد – ۰۲:۴۳:۵۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- معاون نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری چهارمین جشنواره سرباز نمونه خبر داد و تصریح کرد: ۳۴ سرباز نمونه در این جشنواره در ۲۸ خرداد ماه انتخاب و به آنان جوایزی اهداء خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار پاسدار «احمد کریمی» معاون نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در یک نشست خبر در تشریح این خبر گفت: سربازان چه در زمان دفاع مقدس و چه هم اکنون در مناطق مرزی و موضوعات امنیتی کشور، سهم والایی در حفظ و تولید امنیت، دوشادوش سایر نیروهای مسلح برعهده دارند.
وی با اشاره به اهدای ۷۰ هزار شهید از قشر سربازان در کشور، تصریح کرد: این تعداد شهدا، یک سوم شهدای کشور را تشکیل می دهند.
به گفته سردار کریمی، از آنجا که سربازان نقش مهمی در تولید آرامش و امنیت کشور دارند، بنابراین تجلیل از آنان و خدماتشان باید مورد توجه همه به خصوص آحاد ملت، قرار بگیرد.
معاون نیروی انسانی ناجا، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره سرباز در ۴ سال گذشته توسط سپاه پاسداران، تصریح کرد: چهارمین جشنواره سرباز نیز امسال توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲۸ خرداد ماه در سالن برگزار می شود که جا دارد از نیروی انتظامی و ارتش که جشنواره های گذشته را به اجرا درآوردند نیز قدرانی و تشکر کنم.
وی اهداف این جشنواره را ، ارتقای منزلت خدمت سربازی، ارج نهادن به جایگاه سرباز در تولید امنیت ملی، ارتقاء روحیه و انگیزه خدمتی، ایجاد نشاط و پویایی در سربازان و قدردانی از تلاش کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح، برشمرد
کریمی در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره نیز به کلام بزرگان اشاره کرد و گفت: از نگاه امام علی (ع) سرداران سپاه نسبت به سربازان باید افسری را دوست بدارند که سربازان را از همه بیشتر دوست دارد همچنین امام (ره) نیز فرمودند: سربازی آنچنان اهمیتی دارد که شخص دوم اسلام نیز یعنی امام علی (ع) سرباز است.
وی همچنین به فرمابشات فرمانده معظم کل قوا در خصوص سرباز اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به امور سربازان از جمله اوقات فراغت آنان کاری مهم و لازم است، همه سربازان باید تحت پوشش برنامه و آموزش های فنی و حرفه ای قرار بگیرند و سربازان نگهبان دین و پاسدار شرف قانون هستند.
سردار کریمی، رویکردهای این جشنواره را شامل تقویت روحیه اخوت و برادری، تقویت روحیه روز به روز و حفظ شأن و کرامت انسانی به خصوص در دوران خدمت، پرهیز از برخوردهای خلاف شئونات اسلامی، بالابردن اهمیت خدمت سربازی در زمان جنگ و صلح، ارایه آموزش های مفید به سربازان و بکارگیری سربازان در کارهای متناسب با تحصیلات، قابلیت ها و شان آنان، افزایش بهره برداری در رویکردها، تربیت معنوی و دینی به عنوان وظیفه در نیروهای مسلح، کادرسازی برای انقلاب اسلامی به عنوان اداره کنندگان آینده کشور، توسعه فرهنگ علوی و عاشورایی و بسیجی مبتنی بر شان و ارقتای منزلت و کرامت برشمرد.
این مقام انتظامی، یادآور شد: در روز جشنواره ۳۴ سرباز نمونه از طریق کمیسیون های مربوطه انتخاب به آنان لوح تقدیر و جوایزی اهداء خواهد شد و ۴ تن از آنان نیز به جشنواره جوانان کشور، راه پیدا خواهند کرد.    
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۳۱۴۴۳۵۹۲۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.