معرفی ارزشمندترین برندهای تکنولوژی جهان

۰۵خردادماه، دنیای‌اقتصاد- در میان نام‌های مختلفی که در جهان به عنوان تولیدکننده یا ارائه‌دهندگان خدمات شنیده می‌شود، بعضی نام‌ها همیشه در ذهن‌ها باقی می‌مانند. در واقع شکل فعالیت و روند رشد این شرکت‌ها است که نام آنها را ماندگار می‌کند.

در همین راستا هم موسسه BrandZ هر سال به بررسی و معرفی فهرست صد تایی از برترین و ارزشمندترین برندهای جهان در بخش‌ها و صنایع مختلف می‌پردازد. در میان این نام‌ها اما نام برندهای بزرگ دنیای تکنولوژی هم همیشه جایگاه خاص خودشان را داشته و سهم قابل توجهی از این ارزشمندترین برندهای جهانی را به خودشان اختصاص می‌دهند.

اپل امسال هم مثل سال قبل توانست عنوان با ارزش‌ترین برند دنیا را کسب کند. هر چند ارزش بازار برند این شرکت نسبت به سال قبل تنها یک درصد رشد داشته، اما با این وجود به رقم بالای ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است تا در دنیا اولین و برترین باشد.

شرکت یاهو که در چند سال اخیر به دنبال مشکلات مدیریتی از این فهرست معتبر و مهم خارج افتاده بود، حالا با مدیریت ماریسا مایر توانست دوباره به لیست ۱۰۰ برند با ارزش دنیا برگردد و به این ترتیب رتبه ۹۲ آن را از آن خود کند. تازه وارد دیگر این فهرست در میان شرکت‌های دنیای تکنولوژی شرکت مخابراتی BT انگلستان است که با ارزش بازار ۵۳۱/۹ میلیارد دلار جایگاه ۹۴ این فهرست را به خودش اختصاص داده است.

در این لیست بعد از اپل با ارزش ۱۸۵ میلیارد دلار در جایگاه اول، گوگل با ارزش ۱۱۳ میلیارد دلار در رتبه دوم و IBM با ۱۱۲ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. از دیگر شرکت‌های مطرح تکنولوژی در این لیست می‌توان به مایکروسافت در رتبه ۷ با ارزش ۶۹ میلیارد دلار، Sap در رتبه ۱۹ با ارزش ۳۴ میلیارد دلار، سامسونگ در رتبه ۳۰ با ارزش ۲۱ میلیارد دلار و اوراکل با ارزش ۲۰ میلیارد دلار در رتبه ۳۶ اشاره کرد.

با وجود اینکه اپل توانسته رتبه یک را در این لیست به دست آورد، اما رشد ارزش برندش تنها یک درصد نسبت به سال قبل اعلام شده است. این در حالی است که رقیب کره‌ای این شرکت یعنی سامسونگ توانسته با ۵۱ درصد رشد به ارزش ۲۱ میلیارد دلار برسد. شرکت آمازون هم از دیگر شرکت‌های بزرگ در این فهرست است که توانسته با ارزش ۷/۴۵ میلیارد دلار در جایگاه ۱۴ قرار بگیرد.


IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.