معرفی ثروتمندترین سیاست مداران جهان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مایکل بلومبرگ با اختلافی چشمگیر نسبت به سایر سیاست مداران در رده ی اول این رده بندی ایستاده است فوربس در مطلبی به معرفی ثروتمندترین سیاست مداران امروز دنیا پرداخته است در این فهرست مایکل بلومبرگ در رده ی اول ایستاده است

خبراقتصادی;فوربس در مطلبی به معرفی ثروتمندترین سیاست مداران امروز دنیا پرداخته است. در این فهرست مایکل بلومبرگ با اختلافی چشمگیر نسبت به سایر سیاست مداران در رده ی اول ایستاده است.

مایکل بلومبرگ 

ثروت خالص: ۳۱ میلیارد دلار 

شهردار نیویورک از سال ۲۰۰۲ تاکنون 

“بلومبرگ” یک صد و هشتمین شهردار نیویورک است. او از ژانویه سال ۲۰۰۲ میلادی جانشین رودی جولیانی شهردار قبلی نیویورک شد. وی همچنین مالک موسسه خبری بلومبرگ است و به عنوان یکی از ثروتمندترین فعالان عرصه رسانه شناخته می گردد. وی تحصیلات خود را در دانشگاه های جان هاپکینز و هاروارد گذرانده است.

میخائیل پروخوروف 

ثروت خالص: ۱۳ میلیارد دلار 

نامزد ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۲ 

میخائیل پروخوروف تحصیلات خود را در موسسه مالی مسکو گذرانده است. این میلیاردر ۴۸ ساله در جریان انتخابات ریاست جمهوری و رقابت با ولادیمیر پوتین توانست ۸ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد. وی دهمین میلیاردر روسیه و شصت و نهمین میلیاردر جهان است. پروخوروف در سال ۲۰۱۲ میلادی پنجاه و هشتمین میلیاردر جهان بود.

سیلویو برلوسکنی 

ثروت خالص: ۶/۲ میلیارد دلار 

نخست وزیر ایتالیا (۲۰۰۸ـ ۲۰۱۱)

وقتی حرف از سیاستمدار رسوای ایتالیایی است باید از خود پرسید داستان او را از کجا آغاز کنیم! ماه اوت بود که وی به جرم تقلب و فرار مالیاتی محکوم شد. این ایتالیایی ۷۷ ساله یکی از غول های رسانه ای ایتالیا و هفتمین مرد ثروتمند این کشور است.وی در سال ۲۰۱۱ میلادی بیست و یکمین شخصیت قدرتمند جهان بوده است.

بیدزینا ایوانیشویلی 

ثروت خالص: ۵/۳ میلیارد دلار 

کاندیدای اول وزیری گرجستان (۲۰۱۲

این تاجر و سیاستمدار ۵۷ ساله گرجی در آوریل ۲۰۱۲ حزب  رویای گرجی را تاسیس کرد. او رقیب اصلی سیاسی رئیس جمهور گرجستان و حزب او منتقد جدی سیاست های دولت میخائیل ساکاشویلی است. ثروت این میلیاردر ۵۷ ساله تا مارس ۲۰۲۴ میلادی ۵٫۳ میلیارد دلار بوده است که سبب شده ثروتمندترین مرد گرجستان لقب بگیرد.

آندری گوریف 

ثروت خالص: ۴ میلیارد دلار 

سناتور (از سال ۲۰۱۱ تاکنون)

این میلیاردر روس ۵۳ ساله، ثروت خود را از راه فعالیت در صنایع شیمیایی و تولید کود به دست آورده است. آندری گوریف ازدواج کرده و دو فرزند نیز دارد. او بیست و هشتمین میلیاردر روسیه و سی صد و بیست و نهمین میلیاردر جهان است. آندری گوریف در سال ۲۰۱۲ میلادی سی صد و چهاردهمین میلیاردر دنیا بوده است.

هانری راس پرو 

ثروت خالص: ۳/۵ میلیارد دلار 

کاندیدای ریاست جمهوری (۱۹۹۲و ۱۹۹۶)

هانری راس پرودر انتخابات ریاست جمهوری رقیب جدی «بیل کلینتون» بود. وی در انتخابات سال ۱۹۹۲، ۱۹ درصد کل آرا را به دست آورد. این سیاستمدار ۸۳ ساله که هم اکنون در «دالاس» تگزاس زندگی می کند ثروت خود را از راه فعالیت در زمینه املاک و مستغلات به دست آورده است. او سی صد و هشتاد و چهارمین میلیاردر دنیاست.

نجیب میقاتی 

ثروت خالص: ۳/۵ میلیارد دلار 

نخست وزیر لبنان (۲۰۱۱ـ ۲۰۲۴)

محمدنجیب عزمی میقاتی سیاستمدار و بازرگان لبنانی، در سال ۲۰۰۵ و در دوران ریاست جمهوری امیل لحود به مدت سه ماه اول وزیری لبنان را پس از عمر کرامی و قبل از فواد سنیوره برعهده داشت. میقاتی ۵۷ ساله ثروت خود را از راه فعالیت در زمینه صنایع مخابرات به دست آورده و ثروتمندترین مرد لبنان است.

نجیب ساویرس 

ثروت خالص: ۲/۵ میلیارد دلار 

موسس حزب مصریان آزاد (۲۰۱۱

فرزند ارشد اونسی ساویرس و برادر سمیع ساویرس و ناصف ساویرس میلیاردر و سیاستمدار مصری است. نجیب ساویرس ۵۹ ساله تحصیلات عالیه خود را در دانشگاه پلی تکنیکسوئیس گذرانده است. وی ثروت خود را از راه فعالیت در صنایع مخابرات به دست آورده است. او دومین میلیاردر مصر و پانصد و هشتاد و نهمین ثروتمند جهان است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.