معرفی داوران جشنواره جوان/ نمایشگاه عکس‌ هرمزگانی‌ها در خانه هنرمندان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسامی هئیت داوران ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان از سوی دبیر هنری این جشنواره، علی اصغر کفشچیان مقدم، اعلام شد.

با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده و سلایق مختلف داوری و تاکید بر برای اجماع نظرات، ترکیب خاصی اعمال شده است که بر این اساس برای ۸ بخش جشنواره( هر بخش ۵ نفر) و در مجموع ۴۰ داور در نظر گرفته شده است.

داوران بخش نقاشی و نقاشی‌خط ، کاظم چلیپا، ایرج اسکندری، صداقت جباری، احمد خلیلی‌فرد و مرتضی اسدی معرفی شده‌اند. همچنین آثار بخش طراحی جشنواره توسط مهرداد خطایی، ادهم ضرغام، حبیب‌اله صادقی، منوچهر معتبر و احمد وکیلی بررسی خواهد شد.

بر این اساس در بخش تصویرسازی ابوالفضل همتی آهویی، محمدعلی بنی اسدی، حسن روح‌الامینی، فریده شهبازی، علی‌اکبر صادقی و کیانوش غریب‌پور به داوری آثار خواهند پرداخت و در بخش کاریکاتور نیز سید مسعود شجاعی طباطبایی، کامبیز درمبخش، محمد رفیع ضیایی، محسن نوری نجفی و مسعود ضیائی زردخشویی آثار مرتبط را به داوری خواهند نشست.

همچنین اساتیدی چون قبــاد شیــوا، کوروش پارسا نژاد، احمد آقاقلی‌زاده، ابراهیم حقیقی و سید محمد فدوی داوری آثار در بخش پوستر را برعهده خواهند داشت و در بخش مجسمه سازی نیز طاهر شیخ‌الحکمائی، بهروز دارش، محمدرضا ذبیح‌اله‌زاده، ملک دادیار گروسیان و ریما اسلام‌مسلک به بررسی آثار در بخش رقابتی خواهند پرداخت.

آثار مربوط به بخش هنر ویدئو آرت و  فتو آرت نیز توسط محسن راستانی، عبدالمجید حسینی‌راد، احمد نادعلیان، سید محمد ستاری و کامبیز صبری داوری خواهد شد.

دبیر هنری جشنواره در خصوص داوری آثار اظهار داشت: داوری آثار ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوان در دو مرحله انجام می شود که مرحله نخست مربوط به بازبینی آثار است و مرحله دوم نیز اختصاص به داوری نهایی و اعلام برگزیدگان جشنواره دارد.

کفشچیان مقدم درباره جدول زمان بندی برپایی جشنواره نیز تصریح کرد:  مهلت ارسال تصویر آثار شهریور و مهر ماه ۹۱ تعیین شده است. همچنین زمان بررسی و آماده سازی آثار آبان ماه بوده و نهایتاً در دی ماه نمایشگاه آثار برتر برگزار و نفرات برگزیده معرفی خواهند شد.  

نمایشگاه عکس‌های منتخب هفتمین جشنواره ملی عکس اردیبهشت هرمزگان


عکس های منتخب هفتمین جشنواره ی ملی عکس اردیبهشت هرمزگان به مدت چهار روز از یکم تا چهارم تیر ماه در نگارخانه های بهار و تابستان خانه ی هنرمندان ایران در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

آرش حمیدی مدیر کلوپ عکس ایران عنوان کرد: در این نمایشگاه که به همت انجمن عکاسان هرمزگان، کلوپ عکس ایران و با همکاری خانه ی هنرمندان ایران برگزار می‌شود، ۸۵ قطعه از ۱۵۲ عکس منتخب جشنواره‌ی ملّی عکس اردیبهشت هرمزگان به نمایش گذاشته می شود.

وی عنوان کرد این جشنواره هفت سال است به طور مستمر در بندرعباس برگزار می‌شود و امسال به دبیری حسام الدین انصاریان در حالی برگزار شد که پذیرای ۸۴۱۹ عکس از ۶۷۳ عکاس کشور بود که از این تعداد، ۱۵۲ عکس از ۱۱۲ نفر در دو بخش مستند و خلاق توسط هیات داوران انتخاب شدند.

داوری بخش مستند این جشنواره را پیمان هوشمندزاده، مجید سعیدی و مهدی وثوق نیا و داوری بخش خلاقانه را شهریار توکلی، مهدی مقیمی نژاد و گوهر دشتی برعهده داشتند.

گفتنی است این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۴ الی ۲۱ در خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر میزبان علاقه مندان به رشته ی عکاسی می‌باشد.

مجوز ۱۲ نگارخانه جدید در تهران در چهارماه اول سال جاری صادر شد

در چهارماهه اول سال جاری ۱۲ نگارخانه جدید در تهران مجوز فعالیت گرفتند و مجوز فعالیت نه نگارخانه در تهران تمدید شد.

نگارخانه‌های هوم (لاله شمسی)، مجموعه نگارخانه باغ موزه طاها (طاها بهبهانی)، ندا (ندا اسماعیلی)، نگاره پارسیان (مصطفی آقامیری)، معین (سحر ابراهیمی)، وحدت (هومن شیخ بشارتی)، سیمرغ (زلیخا دامک اشکفتکی)، آسا ( سبحان یحیایی رودبارکی)، آیرین (وریا هاشمی) ، معیری (سعید معیری زاده احمدی)، فریا (فرزاد صادقی) و طلایی (احمد طلایی کیوان) در چهارماهه اول سال جاری مجوز فعالیت گرفتند و به جمع نگارخانه های تهران پیوستند.

همچنین نگارخانه‌های والی (مژگان والی‌پور)، من (احمد گرانسر)، سیما (پولاد عبدالرحیمی)، جلالی (سوسن جلالی مارنانی)، لاله (میترا خلیلی)، مهراندیشه (غلامرضا رسول زاده)، استودیو هنری دیمه (عباس آربونی)، فلاح‌زاده (رضا فلاح‌زاده) و ملکشاهی (منوچهر ملکشاهی ) برای ادامه فعالیت تمدید شد.

مجوز نگارخانه از سوی شورای نظارت بر امور نگارخانه‌های مرکز هنرهای تجسمی صادر می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.