معرفی دو مادربرد Z87 گیگابایت; یک ماه مانده به عرضه پردازنده های Haswell اینتل

۲۴اردیبهشت،

 

طبق اعلام قبلی، شرکت اینتل قصد دارد در تاریخ چهارم ژوئن (حدود یک ماه آینده) پردازنده های چهار هسته ای نسل تازه خود تحت عنوان Haswell را عرضه کند. این پردازنده با استفاده از فناوری ۲۲ نانومتری و ترانزیستورهای FinFET و بر اساس سوکت LGA1150 تولید شده و چند برتری نسبت به نسل قبلی پردازنده های این شرکت دارد، که از جمله آنها می توان به دو برابر شدن توانایی پردازش وکتور، افزایش ۱۰ درصدی کارایی کلی پردازنده، و دو برابر شدن توانایی پردازنده گرافیکی مجتمع اشاره کرد. نکته قابل توجه این است که با وجود افزایش کارایی این پردازنده در زمینه های مختلف، میزان مصرف انرژی آن نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شیوه نامگذاری مدل های پردازنده Haswell نیز به شکل Core ix-4xxx می باشد. همچنین مانند پردازنده های Ivy Bridge از حروف پسوند K، T، S، R و P استفاده شده که هرکدام ویژگی های خاصی دارند.
 
مهمترین موضوعی که اینتل بر روی آن تاکید بسیاری دارد افزایش توان پردازنده گرافیکی مجتمع در Haswell است که یکی از قدرتمندترین آنها GT3 نام دارد.
 
اما پیش از عرضه این پردازنده ها، شرکت گیگابایت که همواره در ساخت محصولات تازه پیش قدم بوده است، طی مراسمی در کشور تایوان و در حضور رسانه ها دو مدل مادربرد حرفه ای خود از خانواده G1.Sniper را رونمایی کرد. این دو مادربرد که G1.Sniper 5 و G1.Sniper M5 نام دارند مجهز به سوکت LGA1150 بوده و مانند دیگر اعضای خانواده G1ها مخصوص گیمرهای حرفه ای طراحی شده اند. تفاوت این دو محصول در این است که مدل G1.Sniper 5 در اندازه ATX استاندارد و M5 در اندازه micro-ATX تولید شده و طبیعتا مدل ATX از کارایی ها و توانایی های بالاتری برخوردار خواهد بود. در ساخت این مادربردها از فناوری های تازهی استفاده شده است که تا کنون در هیچکدام از مادربردهای قبلی گیگابایت وجود نداشته اند. این فناوری ها مربوط به سیستم های صوتی و خنک کننده این مادربردها می باشند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.