معرفی رکورد داران تورم در جهان

۰۹اردیبهشت،

مجارستان با تورم حدود ۱۳ هزار تریلیون درصدی در سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۶ رکورددار نرخ تورم در جهان است و صربستان با ۳۰۹ میلیون درصد در ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ رتبه دوم و آلمان با تورم ۲۹۵۲۵ درصدی در ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۳ رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.

خبرگزاری تسنیم:  مجارستان با تورم حدود ۱۳ هزار تریلیون درصدی در سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۶ رکورددار نرخ تورم در جهان است و صربستان با ۳۰۹ میلیون درصد در ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ رتبه دوم و آلمان با تورم ۲۹۵۲۵ درصدی در ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۳ رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.

یک مطالعه بین المللی با عنوان «رژیم های پولی و تورم» ۲۰ کشور را که در مقطعی از تاریخ خود دارای بیشترین نرخ تورم نقطه ای در جهان بوده اند معرفی کرد.

 مجارستان رکورددار تورم در جهان است. این کشور در سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۶ تورم نقطه ای(۱۲۹۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ درصدی) ۱۲۹۵۰ تریلیون درصدی را تجربه کرد که بالاترین تورم ثبت شده در جهان به حساب می آید.

پس از این کشور، صربستان در رده دوم قرار دارد که طی سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ تورم نقطه ای در این کشور به ۳۰۹ میلیون درصد رسید. آلمان نیز که اکنون تورم زیر ۵ درصد دارد مقام سوم در میان رکوردداران تورم در جهان را به خود اختصاص داده است. تورم نقطه ای آلمان در سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۳ به عنوان یکی از تبعات جنگ جهانی اول به ۲۹۵۲۵ درصد رسید.

نام ۲ کشور غربی دیگر نیز در فهرست رکوردداران تورم ملاحظه می گردد. فرانسه در فاصله سال های ۱۷۸۹ تا ۱۷۹۶ نرخ تورم بالای ۱۴۳٫۲۶ درصدی را تجربه کرده است. نرخ تورم اتریش نیز در سال های ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۲ بالغ بر ۱۲۴٫۲۷ درصد بوده است.

سایر کشورهایی که نامشان در این فهرست ذکر شده است عبارتند از: لهستان ۱۸۷٫۵۴ درصد(۱۹۲۴-۱۹۲۱)، شوروی سابق ۲۷۸٫۷۲ درصد( ۱۹۲۴-۱۹۲۲)، یونان ۱۱٫۲۸۸ درصد(۱۹۴۵-۱۹۴۲)، تایوان ۳۹۸٫۷۳ درصد(۱۹۴۹-۱۹۴۵)، چین ۴۲۰۸٫۷۳ درصد(۱۹۴۹-۱۹۴۷)، بولیوی ۱۲۰٫۳۹ درصد(۱۹۸۶-۱۹۸۴)، نیکاراگوئه ۱۲۶٫۶۲ درصد(۱۹۸۹-۱۹۸۶)، آرژانتین ۱۹۶٫۶ درصد(۱۹۹۰-۱۹۸۹)،آذربایجان ۱۱۸٫۰۹ درصد(۱۹۹۴-۱۹۹۱)، کنگو ۲۲۵ درصد(۱۹۹۴-۱۹۹۱)، قرقیزستان ۱۵۷ درصد(۱۹۹۲)، اوکراین ۲۴۹ درصد(۱۹۹۴-۱۹۹۲)، ارمنستان ۴۳۸٫۰۴ درصد(۱۹۹۴-۱۹۹۳)، بلغارستان ۲۴۲٫۷ درصد(۱۹۹۷)، و زیمبابوه ۲۶۰۰٫۲ درصد(۲۰۰۹-۲۰۰۷).


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.