معرفی شهرداری به مرجع قضایی به دلیل تقصیر در یکی از تصادفات پایتخت

معرفی شهرداری به مرجع قضایی به دلیل تقصیر در یکی از تصادفات پایتخت

عصر خودرو : رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از معرفی شهرداری تهران به مرجع قضایی به دلیل تقصیر ۵۰ درصدی در یکی از تصادفات پایتخت خبر داد.

به نقل از ایسنا کسرهنگ اسماعیلی ، افزود: ساعت۱۱:۴۵ روز ۱۶ تیرماه سال جاری در شرق به غرب خیابان امام خمینی(ره) نبش کوچه شعاع، تصادفی بین یک دستگاه سمند و موتورسیکلت رخ داد که متاسفانه راکب موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی در محل کشته شد.

وی افزود: پس از بازدید کارشناسان منطقه ۱۱ راهور از صحنه تصادف، سمند مذکور به علت عدم رعایت حق تقدم در هنگام گردش و شهرداری منطقه نیز به دلیل عدم رعایت نظامات دولتی بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی در خصوص ایمن سازی معبر هر کدام به میزان ۵۰ درصد در این تصادف مقصر شناخته شدند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به ایسنا گفت: مراتب طی صورتجلسه‌ای به کلانتری محل جهت سیر مراحل قانونی تحویل شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که بر اساس نظر کارشناسان تصادفات نقص راه یا وسله نقلیه موثر در علت تصادفات باشد حسب مورد متصدیان ذیربط، مسوول جبران خسارات وارده بوده و با آنان برابر قانون رفتار خواهد شد.

یکشنبه ۱۸ تیر   ۱۳:۱۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.