معرفی “شهید باغیانی” به عنوان شهید شاخص سال/ برگزاری ۹۶۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج کارگری

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با بیان اینکه ۹۶۰ برنامه در پایگاه‌ها و رسانه‌های تولیدی داریم که اجرا خواهد شد، گفت: تجلیل از فعالان بسیجی در عرصه فرهنگ و اقتصاد و هم‌چنین تجلیل از شهیدان باغیانی که شهدای شاخص سال محسوب می‌شوند، برنامه‌ای است که در تاریخ ۸ اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، “رمضان‌علی طالبی” رئیس سازمان بسیج کارگری کشور، در نشست خبری گرامی‌داشت هفته بسیج کارگری که صبح امروز برگزار شد، گفت: در قرن حاضر انقلاب معجزه‌ای بود که همه کارشناسان و مختصصان جهان قادر به تحلیل ابعاد وجودی این حرکت الهی نیستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرد، قابل تطبیق با معادله مادی نیست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تمام‌قد در مقابل استکبار ایستاد تا آن را به زمین بزند، و مستکبران نه تنها موفق به شکست ایران نشدند، بلکه آهنگ رشد و شکوفایی جمهوری اسلامی در جهان پیچید.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه امروزه خورشید انقلاب در جهان طلوع کرده است، اظهار داشت: بیداری اسلامی و دین‌باوری در جهان امروز حرف اول را می‌زند و امیدواریم خداوند رشد ایران را در جهان به گونه‌ای فراهم کند که موجب زمینه‌سازی تشکیل حکومت امام عصر شود.
 
طالبی با بیان اینکه یکی از برکات مهم انقلاب بازتعریف بخشی از واژه‌های رایج در جهان است، ابراز داشت: واژه کارگری در قاموس دین به معنای کار و تلاش بوده، و ارزش و جایگاه آن در حدی است که در روایات مطرح شده، که پیامبر(ص) دست کارگر را می‌بوسد.
 
وی با اشاره به اینکه واژه کارگر در دنیای استکبار ابزار دست و وسیله تامین منافع ثروتمندان است، بیان داشت: این واژه در جمهوری اسلامی تبدیل به جایگاه شریف و با کرامت شده است و امروز افتخار می‌کنیم که در زمره و ردیف کارگران شریف هستیم.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با بیان اینکه کار و تلاش مایه رشد و تعالی است، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اگر می‌خواهید استقلال سیاسی را ارتقا دهید، چاره‌ای جز این ندارید که استقلال اقتصادی را تامین کنید.

طالبی با بان اینکه نقش کارگر بی‌بدیل و زبان زد عام است، افزود: نفس گرم امام خمینی(ره) موجب شد، تا اقشار محروم قانع و شریف عرصه کار و تلاش را ادامه دهند به گونه‌ای که کارگر در در دفاع مقدس، چرخ تولید کشور را می‌چرخاند.
 
وی اضافه کرد: تلاش کارگران در دفاع مقدس، همه را شرمنده خود کرد و از این قشر با شرافت چهارده هزار شهید تقدیم خداوند شد، و اگر امروز شهیدی را در روز بسیج کارگری، به عنوان شهید سال معرفی می‌کنیم، نمادین است، چراکه شهدای کشور بودند که با توکل و توسل توانستند موانع را از سر این راه بردارند.
 
رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه نام شهید دستاوردی که اولین شهید کارگر در دفاع مقدس است، به عنوان شهید سال مطرح شد، ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز نام شهیدان زوار، کریمی و هم‌چنین در امسال نام شهید باغیانی به عنوان شهید سال معرفی می‌شود.

طالبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: دفاع مقدس نماد حضور ملت مقابل استکبار بود و امروزه جنگ اقتصادی به کشورمان تحمیل شده که باید ابزار مقابله با آن را جویا شد، که رسالت خبرنگار و رسانه‌ها این است که تمام ظرفیت‌های خود را بر این مسئله متمرکز کنند.
 
وی با بیان اینکه همه باید از تولید ملی و کارگر حمایت کنیم، تا چشم دشمن کور شود، تصریح کرد: راهبرد اقتصاد مقاومتی کشور را از مشکلات نجات می‌دهد و می‌تواند آینده روشن کشور را با شتاب پیش برده و این فرمول را به جهانیان صادر کند.
 
رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به اینکه جنگ تنها مختص به دفاع مقدس نبود، افزود: تحریم یکی از جنگ‌هایی‌ است که با آن روبه‌رو هستیم، و امروز رزمندگان در عرصه تحریم اقتصادی با تمام قوا به تولید، ابتکار و خلاقیت می‌پردازند و با شور و شعور این حماسه را پیش می‌برند.
 
طالبی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با نقشه شوم آمریکا، مصرف کالای ایرانی است، گفت: همه موظفیم از دست‌رنج کارگران که پیشنیه قوی فرهنگی دارند و صدها هزار نفر شهید و جانباز تقدیم کرده‌اند، استفاده کنیم و هم‌چنین باید از واردات بی‌رویه جلوگیری کرده و تولید را ارتقا و هزینه‌ها را کاهش دهیم، و همه این‌ها جزو مطالبات همه کارگران است.
 
وی با اشاره به اینکه ملت ایران با مقاومت و توکل به راه خود ادامه می‌دهند، اظهار داشت: طی ۳۵ سال گذشته ملت ایران با مقاومت، توکل به دین، باورها و اعتقاد به ولایت فقیه چشم جهانیان را به سمت خود متمرکز کرده‌اند، و مستکبران می‌خواهند که کمر مقاومت را بشکنند اما نمی‌دانند که هر چه فشار بیاورند، خورشید انقلاب در جهان بیشتر تلالو پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با بیان اینکه ۹۶۰ برنامه در پایگاه‌ها و رسانه‌های تولیدی داریم که اجرا خواهد شد، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه تولیدات و ابتکارات بومی استان‌ها، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، جانبازان، کارگران و فعالان صنعت تولید، برپایی نشست علمی با حضور اساتید، نخبگان برای ارتقای فرهنگ و تولید، حضور حلقه‌های صالحین در نماز جمعه و سخنرانی یکی از اعضای بسیج کارگری و هم‌چنین برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوعات کار و کارآفرین، کار و خودباوری از برنامه‌های هفته بسیج کارگری است.

طالبی ادامه داد: بازدید از مکان‌های تولیدی، پیاده‌روی خانواده کارگران، دیدار با پیش‌کسوتان کارگران، برپایی جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی،  افتتاح پایگاه‌های مقاومتی، عیادت از بیماران، برگزاری یادواره شهدا، دیدار شورای استان‌ها با امام جمعه استان‌ها، رونمایی از کتاب دست‌های بوسیدنی، رونمایی از سرود بسیج کارگران و هم‌چنین تجلیل از خواهران بسیجی که در حرفه صنعت و تولید هستند، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج کارگری بوده که برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به ریز برنامه‌های هفته کارگری از تاریخ ۵ اردیبهشت تا ۱۱ اردیبهشت گفت: جمعه ۵ اردیبهشت ۹۳ موضوع روز “کارگر و معنویت”، شنبه ۶ اردیبهشت ۹۳ روز “کارگر، عزم ملی، تولید ملی”، یکشنبه ۷ اردیبهشت روز “کارگر فرهنگ و بصیرت”، دوشنبه ۸ اردیبهشت روز “کارگر اقتصاد و بهره‌وری”، سه شنبه ۹ اردیبهشت روز “کارگر، بسیج، ایثار و شهادت” نام‌گذاری شده است.
 
رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به برگزاری ۵ برنامه ملی در سراسر کشور و حوزه‌ها اظهار داشت: تجلیل از فعالان بسیجی در عرصه فرهنگ و اقتصاد و هم‌چنین تجلیل از شهیدان باغیانی که شهدای شاخص سال محسوب می‌شوند، برنامه‌ای است که در تاریخ ۸ اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد.
 
طالبی افزود: ۸ و ۹ اردیبهشت نیز برنامه‌های متمرکز در بوشهر، تبریز، نیشابور و شیراز برگزار خواهد شد.
 
وی درباره ساختار فعالیت‌های بسیج کارگری ابراز داشت: ۳ هزار نفر از نخبگان مرتبط با صنعت تولید را در سراسر کشور، در قالب شورای عالی بسیح کارگری و استان‌ها سازماندهی کرده‌ایم که هدف از این روند راه اندازی سامانه تشکلی و وصل شدن با تمامی کشور است.
 

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با بیان اینکه ساختار بسیج کارگری با اقتضای روح تغییر می‌کند، گفت: دشمن نمی‌خواهد که ما الگوی قدرت‌مند اراده‌مان را به دنیا بفرستیم و در همین راستا اختلال و کارشکنی می‌کنند و ما هم یکی از فلسفه‌های وجود بسیج کارگری به شکل متمرکز تمام توجه خود را حول عرصه صنعت تولید و نخبگان کرده‌ایم.
 
طالبی با اشاره گله‌مندی رهبر از دو موضوع در کشور گفت: از تحقق نیافتن حماسه اقتصادی و کم‌توجهی به فرهنگ گله‌مند هستیم، و بسیج در ساختاری جدید پا به این عرصه گذاشت و می‌خواهد حل اختلالاتی که می‌شود در حد شهرستان ان را برطرف کند حل کند.  
 
وی افزود: بسیج به گروه‌های مقاومت تقسیم شده است گروه مقاومت ارتقا بهره‌وری، گروه مقاومت دانش فنی،گروه ارتقای صرفه جویی، گروه مقاومت کاهش هزینه.
 
رئیس سازمان بسیج کارگری کشور تصریح کرد: با حضور نیروهای بسیج ۵ هزار حلقه صالحین را راه اندازی کرده‌ایم، که در این جلسات موضوعات روز، از جمله انعطاف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون‌زا مطرح می‌شود.
 
وی با اشاره به زخم خوردن استکبار از ملت ایران گفت: ما معتقدیم امروز اگر کسی بخواهد در مقابل استکبار بماند باید قلب و جان خود را با خدا و دین باشد و گرنه تجربه نشان داده است که غرب با شیوه‌های مختلف کشوری را به تسلیم خود درمی اورد و ما ثابت کرده‌ایم که با دین و نگاه به تولیدات داخلی در برابر دشمنان می‌توانیم مقاومت کنیم.  
 
طالبی با اشاره به ارتقای قابلیت کارآفرینی گفت: ما از همه می‌خواهیم از دولت و سازمان‌هایی که مرتبط با ما هستند؛ بسیج را کلید طلایی دولت بدانند و بسیج این آمادگی را دارد که در هر جا که توانسته با توکل و اندیشه و کار جهادی راه ده ساله را به جلو انداخته و با ابتکار خود همیشه در صحنه حاضر شوند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.