معرفی صد برند برتر سال ۲۰۱۲

ممتازنیوز : در هفته تبلیغات نیویورک، موضوعی که بیش از هر چیز دیگری مورد بحث است، چگونگی دستیابی به نتایجی قابل اندازه‌گیری برای برندهایی است که سهام آنها توسط معامله‌گران به فروش می‌رسند.

به گزارش نیویورک تایمز، همزمان با اینکه این بحث‌ها در نیویورک در جریان است، دیروز نتایج مطالعه‌ای منتشر شد که ارزش برندهای معروف و مشکلاتی که موجب افت ارزش آنها می‌شود، را مورد ارزیابی قرار داده است.
این مطالعه که سیزدهمین گزارش «بهترین برندهای جهان» نام دارد توسط شرکت مشاوره‌ای اینتربرند منتشر شده است. در این گزارش ۱۰۰ برند با ارزش جهان به لحاظ عملکرد مالی، نقشی که برند در انتخاب‌های مصرف‌کنندگان ایفا می‌کند و توانایی برند در کمک به افزایش درآمدهای شرکت مادر، معرفی شده‌اند.
کریستین فروشت رییس و مدیر عامل آژانس کوی اند مک ووی روز دوشنبه در جلسه هفته تبلیغات گفت چنین معیارهایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. خانم فوشت گفت: «وقتی برنامه‌های تبلیغاتی را تدوین می‌کنیم دایم در این فکریم که چگونه ارزش سهام را برای سهامدارانمان حفظ کنیم.»
خانم فروشت یکی از مشتریان تبلیغاتی آژانس خود به نام شرکت قهوه کاریبو را مثال زد که ارزش هر سهم آن از ۱۷/۱ دلار در آغاز همکاری با این آژانس تبلیغاتی به ۱۸دلار افزایش یافته است. گر چه شرکت قهوه کاریبو در فهرست ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۲ جایی ندارد، اما بسیاری از برندهای مشهور بخاطر تخصیص مداوم وقت و سرمایه برای بهبود نتیجه تبلیغات خود شناخته شده‌اند.
سیزده سال صدر نشینی!
یکی از این نمونه‌ها شرکتی است که برای سیزدهمین سال متوالی رتبه برند شمار یک جهان را به خود اختصاص داده است. ارزش این برند که کوکاکولا نام دارد در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۸/۷۷ میلیارد دلار برآورد شده است که این رقم نسبت به گزارش سال ۲۰۱۱ ،
۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
جوزف تریپودی، معاون مدیرعامل و مدیر ارشد بازاریابی و فروش شرکت کوکاکولا می‌گوید: «ما در برابر این واقعیت که بازهم در صدر فهرست قرار گرفته‌ایم متواضع خواهیم ماند.» تریپودی در مورد اینکه چگونه افزایش تاثیر آگهی‌ها می‌تواند در افزایش درآمدهای شرکت و رساندن آن به رقم ۲۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ موثر باشد، بارها سخن گفته است. این در شرایطی است که درآمد شرکت کوکاکولا در سال ۲۰۰۸ تنها ۹۵ میلیارد دلار بوده است. تریپودی می‌گوید: گر چه هیچ چیز همیشگی نیست، اما شرکت کوکاکولا سعی می‌کند خلاقیت و نوآوری این برند نوشیدنی را آنقدر خوب حفظ کند تا با نیازهای مشتریان همگام شود. او می‌گوید: به عنوان مثال برند کوکاکولا در شبکه اجتماعی فیس بوک ۹۸/ ۵۱ میلیون «لایک» خورده است که این میزان محبوبیت بیش از هر برند دیگری است.
به رغم کوکاکولا که همچنان پس از سال‌ها جایگاه خود را در صدر برترین برندهای جهان حفظ کرده است، جایگاه هشت برند دیگر از نه برند صدر نشین نسبت به سال گذشته تغییر کرده است.
بنا به گزارش آژانس اینتر برند، برند اپل توانسته است از رتبه هشتم سال گذشته به رتبه دوم ارتقا یابد و برند سامسونگ از رتبه هفدهم سال گذشته، امسال به رتبه نهم رسیده است. دو برند هم از فهرست ده برند برتر خارج شده‌اند: امسال برند دیسنی از رتبه نهم سال گذشته به رتبه سیزدهم تنزل یافته و برند هولت پاکارد از رتبه دهم به جایگاه پانزدهم افت کرده است.
از ده برند برتر فهرست امسال پنج برند مربوط به حوزه تکنولوژی هستند: اپل، گوگل، مایکروسافت، اینتل و سامسونگ. البته نام برند آی بی ام هم در میان ده برند برتر مشاهده می‌شود اما این برند بیش از آنکه در زمره برندهای مربوط به حوزه تکنولوژی جای گیرد، جزو برندهای خدمات تجاری محسوب می‌شود. اما اگر آی بی ام را هم یک برند تکنولوژی محسوب کنیم، شش برند از ده برند برتر جهان مربوط به حوزه تکنولوژی است.
یک شرکت تکنولوژی سرشناس دیگر ، فیس بوک است که امسال برای نخستین بار به این فهرست وارد شده است و جایگاه ۶۹ را به خود اختصاص داده است. فیس بوک یکی از شش تازه وارد این فهرست است.
دیگر برندهای تازه‌وارد به فهرست ۱۰۰ برند برتر جهان به این شرح‌اند: پمپرز (رتبه ۳۴)، پرادا (رتبه ۸۴)، رالف لارن (رتبه ۹۱) و مسترکارد (رتبه ۹۴). امسال چندین برند نتوانستند در فهرست ۲۰۱۲ جایگاه پیشین خود را حفظ کنند و شاهد سقوط رتبه خود بودند که از جمله آنها می‌توان به بلک‌بری (سقوط از رتبه ۵۶ به ۹۳)، گلدمن ساش (سقوط از رتبه ۳۸ به ۴۸) و نوکیا (سقوط از رتبه ۱۴ به ۱۹) اشاره کرد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۷۰ نفر   |   تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , برند برتر سال ۲۰۱۲


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.