معرفی لپ‌تاپ‌های فوق ارزان بازار

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

این روزها با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ، شاید یافتن یک لپ‌تاپ ارزان که قیمتی کمتر از یک میلیون تومان داشته باشد کار بسیار سختی است.
البته از نظر بعضی از فعالان بازار  یافتن چنین لپ‌تاپی در بازار امروز کار سختی است و اصلا نباید وقت صرف یافتن چنین لپ‌تاپ کمیاب یا بهتر بگوییم نایابی کنیم. 
زیرا در حال حاضر ارزان قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بازار  قیمتی بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارند و حتی اگر این لپ‌تاپ‌ها با قیمت کمتر از یک میلیون تومان یا حتی قیمتی حدود یک میلیون تومان در بازار یافت شوند، چندان کاربردی نبوده و کاربر پس از خرید ناچار به ارتقای آن است، البته اگر دستگاه آنقدر قدیمی نباشد که قابلیت به روزرسانی داشته باشد.
در هر حال اگر کمی جست‌وجو کنید و موجودی شرکت‌های عرضه کننده را به خوبی بررسی کنید، می‌توانید چند نمونه از این لپ‌تاپ‌ها را بیابید. هر چند که این لپ‌تاپ‌ها نمونه‌های قدیمی بازار بوده و کانفیگ (قابلیت‌های فنی) بسیار پایینی دارند. اما در هر حال نیاز گروهی از کاربران را برآورده می‌کنند.
به گفته فعالان بازار، برندهای محدودی در این زمینه به عرضه لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر از یک میلیون تومان می‌پردازند که در این میان می‌توان به سامسونگ، لنوو و ایسر اشاره کرد.
 به گفته فعالان بازار، این برندها تعداد محدودی لپ‌تاپ قدیمی را همچنان در لیست موجودی خود دارند که اکثرا این لپ‌تاپ‌ها به سبب اینکه دیگر تولید نمی‌شوند بدون گارانتی به فروش می‌رسند. 
پس خریدار باید هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشد که ممکن است در صورتی که لپ‌تاپ دچار آسیب شود به سبب عدم وجود قطعات تعمیری یا جایگزین در بازار، باید قید لپ‌تاپش را بزند.
محمد روزبه، یکی از فعالان بازار در این باره به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: بعضی از اشخاص برای جلب توجه مشتری، بعضی از نمونه‌های مرجوعی یا حتی کارکرده را به اسم آکبند با قیمت بسیار ارزان‌تر از آنچه باید به بازار عرضه می‌کنند.
 پس خریداران باید نسبت به کارکرده یا آکبند بودن کالا اطمینان خاطر داشته باشند و همچنین تا حد ممکن از خرید کالای ارزان بدون گارانتی اجتناب کنند.
با تمام این تفاسیر اگر قصد خرید لپ‌تاپی با قیمت کمتر از یک میلیون تومان دارید، می‌توانید به سراغ برندهای مذکور رفته و از میان آنها یک نمونه را انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید به سراغ مدل B590 از خانواده بروید که لپ‌تاپی با صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی است.
 این لپ‌تاپ که قیمتی حدود ۹۶۰ هزار تومان دارد به پردازنده بسیار ضعیف B1000، رم دو گیگابایتی و هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی مجهز است. کارت گرافیکی این لپ‌تاپ هم از نوع INTEL HD GRAPHIC UPTO 1.7 است که یکی از کارت‌های گرافیکی قدیمی و ضعیف بازار  محسوب می‌شود.
 اما با این وجود، لپ‌تاپ مذکور به پورت‌های ارتباطیUSB ، HDMI مجهز بوده و امکاناتی نظیر تجهیز به بلوتوث، WIFI، وب کم، کارتخوان و… دارد.
مدل Essential G580-J هم یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های بسیار ارزان این برند است که مانند مدل قبلی کانفیگ پایینی دارد. تجهیز به پردازنده Intel 1000M Celeron 1.8 GHz، رم دو گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۳۲۰ گیگابایت از ویژگی‌های این لپ‌تاپ ارزان است. کارت گرافیک این لپ‌تاپ هم Intel HD Graphics 3000 و صفحه نمایش آن ۶/۱۵ اینچ است. لپ‌تاپ مذکور نیز با قیمتی در حدود ۹۹۰ هزار تومان به بازار عرضه شده است. این لپ‌تاپ‌ها از نمونه‌های قدیمی بازار می باشند و ممکن است بسیار سخت یافته شوند.
به غیر از این دو مدل، برند سامسونگ هم با مدل‌های NP300E5X-A0A و NP300E5V-A0AAE برای میزبانی خریداران لپ‌تاپ‌های ارزان آماده شده است.
 این لپ‌تاپ‌ها به پردازنده‌های ضعیف، رم‌های دو گیگابایتی، هاردهای ۳۲۰ گیگابایتی و البته صفحه نمایش‌های ۶/۱۵ اینچی مجهزند و قیمتی حدود ۹۹۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان دارند.
ACER هم مدل E-531 را که با قیمتی حدود یک میلیون تومان به بازار عرضه شده است برای مخاطبان لپ‌تاپ‌های ارزان به بازار عرضه کرده است.
 مانند دیگر لپ‌تاپ‌های این رده قیمتی، این مدل لپ‌تاپ هم به پردازنده ضعیف B1000، رم دو گیگابایتی و هارددیسک ۳۲۰ گیگابایتی مجهز است. صفحه نمایش این لپ‌تاپ هم ۶/۱۵ اینچ است.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.