معرفی محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک در دومین همایش

۱۸م دیماه ،

معرفی محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک در دومین همایش | چاپ |
دوشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۰:۰۹

بینا- معرفی دستاورد‌های نوین صنعت بانکداری در کشور، معرفی زیر ساخت‌ها و ابزارهای تازه پرداخت الکترونیک، ارتقای سطح دانش تخصصی مسئولین بانکی در حوزه نظام‌های پرداخت و آشنایی با جنبه‌های فرهنگی-‌اجتماعی و اقتصادی بانکداری الکترونیک مهمترین اهداف “دومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت” می باشند.
به گزارش بینا، رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیر “دومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت”- که در روزهای ۲۶ و ۲۷ دی‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود- ضمن اعلام مطلب فوق ، بر کاربردی‌بودن بحث‌های مطرح شده و عملیاتی شدن آنها پس از برگزاری همایش تاکید کرد.
دکتر فرهاد نیلی ضمن اشاره به بعضی دستاوردهای اولین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: ما در سال قبل میزگردی با عنوان نظارت در بانکداری الکترونیک داشتیم که یک موضوع چالشی بود. سبب آن هم این است که نظارت در حال حاضر بر اساس سیستم سنتی بانکداری صورت می‌گیرد و بانکداری الکترونیک مولودی است که انگار از والد خود چند گام جلوتر است. با چنین فرضی و به لحاظ جنبه تکنولوژیک بانکداری الکترونیک، نظارت باید حتما بر پایه دانش آی. تی باشد ولی از جنبه بانکی آن با نگاه سنتی، ناظر می‌گوید:حتما باید صورت حساب‌های مالی را رویت کنم.
وی افزود: خوشبختانه در آن میزگرد، نمایندگان بخش‌های آی .تی و نظارت بانک مرکزی، صاحب نظرانی از بخش‌ خصوصی و شرکت‌های مرتبط ونمایندگان سازمان حسابرسی حضور داشتند و بحث‌های خوب و موثری صورت گرفت. در میزگردی هم که در خصوص Core Banking  داشتیم، بحث‌های خوب و ارزشمندی مطرح شد و فضای خوبی را برای مفاهمه و همراهی بیشتر در خصوص مسائل و چالش‌های موجود فراهم کرد.
وی تاکید کرد: بیان این  دو مثال موردی برای این است که صحبت اولم را مبنی بر کاربردی بودن و عملیاتی شدن موضوعات مطرح شده در همایش، مستند به یک تجربه انجام شده کرده باشم و اتفاقا این همایش از این جهت و ایجاد وفاق و همدلی برای حل مشکلات موجود و اتفاق نظر در خصوص مسائل حوزه بانکی و مالی کشور، موفق بوده است و می‌توان انتظار داشت که در همایش دوم هم  این مسیر پی گرفته شده و ادامه یابد. نکته قابل ذکر در این مورد هم آن است که در چنین بحث‌هایی ما در حقیقت یک آغاز را تجربه کردیم و با عنایت به تحولات سریع این حوزه به دنبال آن هستیم که اگر موضوعی در همایش مطرح می‌شود که باید مسائل و موضوعات آن پیگیری و دنبال شود، در گردهم‌آیی‌ها و جلساتی که بعد از همایش و در طول سال برگزار می‌شود و یا در همایش‌های بعدی آن را دنبال کنیم تا موضوعی بدون نتیجه رها نشود.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: پس از برگزاری موفق اولین همایش بین‌المللی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، پژوهشکده پولی و بانکی با همکاری شرکت ملی انفورماتیک تلاش می‌کند تا با برگزاری دومین همایش گامی استوار جهت معرفی محصولات، خدمات و اقدامات انجام شده در این حوزه توسط بانک‌ها و شرکت‌های فعال در این عرصه بردارد. به‌علاوه همایش مزبور فرصتی استثنایی برای بهره‌مندی فعالان عرصه بانکی از اندیشه‌های صاحب‌نظران و اندیشمندان این حوزه فراهم می‌کند.
در پایان، دبیر همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت خاطر نشان ساخت که علاقه‌مندان به شرکت در بخش‌های مختلف این همایش می‌توانند اطلاعات مربوطه را از وب پایگاه اینترنتی آن به نشانی http://conf.mbri.ac.ir/ebps2 دریافت یا با دبیرخانه اجرایی همایش از طریق تلفن‌های ۲ – ۶۶۵۹۶۶۶۱ تماس حاصل نمایند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.