معرفی مرورگر فایرفاکس ۲۳ با لوگو و امکانات جدید

ممتازنیوز:

gsmarena_002

شرکت موزیلا همزمان با عرضه نسخه جدید مرورگر محبوب خود با نام Firefox 23 از لوگوی جدید آن نیز رونمایی کرد که نسبت به لوگوی قبلی آن ها تغییر چندانی به خود ندیده است.
در نسخه جدید این مرورگر شاهد امکانات جدیدی مانند دکمه به اشتراک گذاری، قابلیت بلوکه کردن محتوا و نشانگر وضعیت شبکه می باشیم که در ذیل به تفکیک کاربرد آن ها را شرح می دهیم.
با استفاده از Share button(دکمه به اشتراک گذاری) توسعه دهندگان می توانند کاربران را قادر سازند که محتوای موجود در مرورگر را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند.
mixed content blocker (قابلیت بلوکه کردن محتوا) شما را در دسترسی به سایت های ناامن محدود کرده و به صورت کامل آدرس وبسایت را بلوکه می کند و امکان دسترسی به آن وجود نخواهد داشت.
همچنین قابلیت جدید دیگر network monitor(نمایش وضعیت شبکه) می باشد که موزیلا آن را برای توسعه دهندگان فراهم کرده است. این قابلیت با تفکیک اجزای مختلف سایت، توسعه دهندگان را از زمان نمایش هریک از اجزا مطلع می سازد.

gsmarena_001

مطابق معمول موزیلا همزمان با نسخه اصلی دسکتاپ، نسخه اندرویدی مرورگر خود را نیز بروزرسانی کرده است. در نسخه جدید کاربران اندرویدی شاهد تغییراتی مانند پشتیبانی از RSS feeds ها برای مرور اخبار خبرگزاری ها در بخش آدرس بار بالا می باشند. همچنین از سایر تغییرات می توان به پنهان شدن نوار وظیفه بالای صفحه در هنگام مراجعه به بخش های پایین اشاره کرد، چیزی که قبلا در مرورگرهایی مانند کروم و اپرا در اندروید شاهد بودیم.
نسخه های جدید برای پلتفرم های ویندوز، مک و لینوکس را می توانید از طریق این لینک در وبسایت موزیلا و نسخه مخصوص پلتفرم اندروید را می توانید از طریق این لینک در فروشگاه رسمی گوگل پلی دانلود نمایید.

GSMArena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.