معرفی و انتقال تکنولوژی های نوین جوجه ریزی توسط شرکت کوثر نماینده انحصاری پیترسایم به ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

درسمینار استراتژی ها و تکنولوژی نوین پیترسایم درهتل المپیک تهران صورت گرفت؛

این سیستم کارخانه جوجه کشی را براساس بودجه مورد نظر مشتری، طراحی و راه اندازی می کند. ماشین های جوجه کشی برای تخم مرغ، اردک، غاز و بوقلمون طراحی شده و ظرفیت دستگاه ها از ۱۶۸۰۰ تا ۱۱۵۲۰۰ عدد تخم مرغ با ظرفیت، سرمایش، گرمایش، رطوبت سازی و کنترل ماشین ها متفاوت است.

خبراقتصادی: نشست استراتژی و تکنولوژی‌های نوین پیترسایم، صبح امروز۲۲ مهرماه ۹۲  با حضور جمعی از فعالان بخش طیور کشور و نمایندگان شرکت‌های خارجی در محل هتل المپیک تهران به همت شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر، نماینده انحصاری شرکت پیترسایم برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت افتتاح شرکت تازه و بومی‌سازی تکنولوژی‌های خارجی در زمینه صنعت طیور کشور برگزار شد، مسئولان شرکت توسعه مکانیزاسیون و سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی “کوثر” و قائم مقام مدیرعامل و مدیر فروش شرکت بین‌المللی پیترسایم به سخنرانی پرداختند.
مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر با اشاره به نقش صنعت طیور در تأمین امنیت غذایی کشور گفت: در ایران ۲۰ هزار واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار و گوشتی وجود دارد که ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه اجداد و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود و بر اساس برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، افزایش تولید گوشت مرغ باید به دو میلیون تن افزایش یابد.
در این سمینار مهندس پرهیزکار مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در این مراسم، به همکاری این شرکت با شرکت پیترسایم اشاره و ویژگی ها و استراتژی و تکنولوژی نوین پیترسایم و انکوباتر و راه حل های اساسی جوجه کشی برای بهترین عملکرد را مورد توجه قرار داد.

سیدصدراله پرهیزکار افزود: بر این اساس، سرانه مصرف گوشت مرغ باید از ۲۴ گرم در روز به ۳۰ گرم افزایش یابد که شرکت کوثر با ۲۵ شرکت در زمینه دام، طیور و آبزیان به‌عنوان قطب تولید نقش ویژه‌ای خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: شرکت اجداد زربال با تولید ۸٫۵ میلیون قطعه جوجه اجداد، ۸۵ درصد مصرف بازار و شرکت مرغک ۴۵ درصد جوجه یک‌روزه مورد نیاز مرغ تخم‌گذار را تأمین می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر تصریح کرد: بر اساس قرارداد منعقدشده با شرکت پیترسایم، تکنولوژی دستگاه‌های جوجه‌کشی از بلژیک به کشور انتقال یافت که امید می‌رود از سال‌های آینده امکان صادرات قطعات تولیدی به سایر کشورها فراهم شود.

در این سمینار، تکنولوژی پیترسایم به عنوان برترین تولید کننده ماشین های جوجه کشی، تجهیزات هچری، اجرای پروژه ها و انجام پروژه های کلید تحویل در جهان معرفی شد.
پرهیزکار افزود: پیترسایم با بیش از ۴۰ سال سابقه در ساخت پروژه های کلید تحویل جوجه کشی بیش از ۶ هزار کارخانه جوجه کشی توسط متخصصان خود طراحی کرده و معتقد است که عملکرد جوجه کشی علاوه بر میزان درصد هچ و کیفیت جوجه های تولیدی، یک برتری رقابتی از تمام امکانات جوجه کشی برای مقاصد اقتصادی  و افزایش راندمان و بهترین استفاده است.
این سیستم کارخانه جوجه کشی را براساس بودجه مورد نظر مشتری، طراحی و راه اندازی می کند.
همچنین دکتر نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر نیز طی سخنرانی خود به تبیین برنامه های کلان این شرکت پرداخت.
آقای هوگودی رویک قائم مقام مدیرعامل و مدیر فورش شرکت پیترسایم نیز در سخرانی خود، در مورد تکنولوژی نوین پیترسایم و ویژگی های آن نکاتی را یادآور شد.
وی اظهار داشت: این شرکت بلژیکی در ۴۰ هزار متر مساحت از واحدهای تولید، تحقیق و توسعه، نمایشگاه کامل از دستگاه های جوجه کشی و بخش خدمات مشتریان را داراست و دو دفتر منطقه ای در مسکوروسیه و ایچارا برزیل است و در ۶۰ کشور جهان دفتر فروش و در ۱۵۰ کشور دارای مشتری است.
و همچنین با دپارتمان های بیوتکنولوژی دانشگاه های لوون و ادینبورو همکاری کامل دارد.
انواع دستگاه های جوجه کشی تولیدی در پیترسایم شامل مدل های تجاری معمول دارای قابلیت تک سن و چند سن می باشد و دستگاه ها با کمترین سرمایه گذاری و هزینه نگهداری و هزینه بهداشتی برای دستیابی به بالاترین سود طراحی شده اند.
ماشین های جوجه کشی برای تخم مرغ، اردک، غاز و بوقلمون طراحی شده و ظرفیت دستگاه ها از ۱۶۸۰۰ تا ۱۱۵۲۰۰ عدد تخم مرغ است و تنوع بسیاری در انتخاب انواع ماشین ها وجود دارد و ظرفیت، سرمایش، گرمایش، رطوبت سازی و کنترل ماشین ها متفاوت است.
در سری اس لاین، مخصوص تک سن ها، درصد هچ بالاتر،یکنواختی بیشتر جوجه ها، و کاهش هزینه نیروی انسانی و تعمیر و نگهداری را شاهد هستیم  و برای مرغ و بوقلمون، غاز و اردک، از ظرفیت ۱۴۱۱۲ تا ۱۱۵۲۰۰ تخم مرغ قابل استفاده است.
این سری دو مدل دارد که برای جوجه کشی براساس تجربه بالای مدیریت و همچنین بالاترین درصد هچ و بهترین کیفیت جوجه قابل استفاده است و دستگاه متصل به صفحه نمایش و کنترلرهای دقیق مبتنی بر مراحل مختلف رشد جنینی است
تکنولوژی پیترسایم کنترل سطح دی اکسید کربن، بهترین درجه حرارت، کاهش زمان جوجه درآوری، تعیین بهترین میزان سطح رطوبت را در دستور کار خود دارد.
کنترل و نظارت این سیستم از طریق نظارت کامل هچری از طریق یک کامپیوتر مرکزی وجود دارد و تنظیمات جوجه کشی  از قبیل دستگاه های جوجه کشی، وضعیت اتاق ها، دمای آب، خنک کننده، هوا و… را فراهم می کند.
و هدف آن بهینه کردن عملکرد تجهیزات و در نتیجه نتایج هچ می باشد.
پیترسایم بعد از فروش، امکان مشاوره ۲۴ ساعته در طول هفته از طریق متخصصان فنی وجوجه کشی و راهنمای  جامع جوجه کشی، به روز رسانی نرم افزارها به طور رایگان، برگزاری دوره های آموزشی و تامین بسته های نرم افزاری برای بازده حداکثر هچری را در برنامه خود دارد.

تجهیزات هچری نیز شامل سیستم تهویه، گرمایش و سرمایش، شانه ها و سبدها، گاری ها، و اتوماسیون است
دکتر جوادی رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر نیز در مورد استراتژی های نوین، فعالیت ها و برنامه های نمایندگی پیترسایم در ایران سخنرانی کرد.
دکترباغبانزاده مدیرعامل شرکت اجداد زربال نیز پیرامون چشم انداز و ضرورت های صنعت طیور در ایران نکاتی را یادآور شد.
همچنین آقای وسیم ساکر مدیرمنطقه ای شرکت پیترسایم در مورد تکنولوژی های برتر جوجه کشی برمبنای پاسخ های حیاتی به سخنرانی پرداخت و در پایان مراسم اختتامیه نیز جمع بندی در مورد موضوعات مورد توجه در سمینار صورت گرفت.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.