معرفی کتاب : از توپ تا سیاست های خیابانی

۱۳خردادماه،

در مطلب معرفی کتاب امروز ۳ کتاب مفید، جذابو متفاوت برایتان انتخاب کرده ایم. از «عکاسان بزرگ جهان» تا «توپ» غلامحسین ساعدی در ادبیات و «سیاست های خیابانی» که یک اثر دقیق و تحلیلی در حوزه تاریخ علوم اجتماعی می باشد.

برترین مجله اینترنتی ایران

ممتازنیوز: در مطلب معرفی کتاب امروز ۳ کتاب مفید و متفاوت برایتان انتخاب کرده ایم. از «عکاسان بزرگ جهان» تا «توپ» غلامحسین ساعدی در ادبیات و «سیاست های خیابانی» که یک اثر دقیق در حوزه تاریخ علوم اجتماعی می باشد.

معرفی کتاب

نام کتاب: عکاسان بزرگ جهان

موضوع: عکاسی
نویسنده: برایان کو
مترجم: پیروز سیار
ناشر: نشر نی

کتاب عکاسان بزرگ به معرفی ۴۲عکاس بزرگ و بررسی سبک و آثار آنان پرداخته است. هدف نگارندگان کتاب پرداختن به تحولات عمده عکاسی از بدو پیدایش تا دوران معاصر است.

چکیدۀ جلد پشت کتاب را بخوانیم:

“عکاسی صد و شصت سال بیش عمر ندارد و با وجود این، در زمان حاضر مبدل به یکی  از اساسی ترین قالب های هنری جهان شده است. در این کتاب جذاب، آثار بیش از چهل تن از بزرگترین نمایندگان این هنر، تجزیه و تحلیل شده است و ضمن بحث دربارهٔ زمینه های بسیار متونوعی همچون عکاسی خبری، تک چهره، منظره و مد، رهیافت ها و سبک و شیوه برگزیده بزرگترین عکاسان جهان ارائه گشته است”.


معرفی کتاب

نام کتاب: توپ

موضوع: ادبیات
نویسنده: غلامحسین ساعدی
ناشر: نشر

غلامحسین ساعدی را به عنوان نویسنده‌ای صاحب سبک در عرصه ادبیات ایران میشناسیم. ادبیات ساعدی ادبیات زمانۀ هراس (دهه ۵۰ ) نام گرفته است. از این‌رو، ترس از تهاجمی غریب‌الوقوع تمامی داستان‌هایش را فرا می‌گیرد.

رمان “توپ” همچون دیگر رمان های ساعدی از سفرها و پژوهش‌‏ها وی در نقاط جنوبی ایران مایه می‌‏گیرند. فضای این رمان فضای زندگی عشایری را پیش روی ما قرار می دهد. شخصیت های این رمان را مردم ایل و روستا و نیز قزاق ها تشکیل می دهند.


معرفی کتاب

نام کتاب: سیاست های خیابانی

موضوع: تاریخ اجتماعی
نویسنده: آصف بیات
مترجم: سید اسدالله نبوی چاشمی
ناشر: پردیس دانش

کتاب سیاست های خیابانی به قلم آصف بیات سعی در به تصویر کشیدن آن دسته از جنبش های اجتماعی نموده که در فضای مبارزات و و تغییرات اجتماعی صرفا به واسطه تعلق نداشتن به قشر و طبقه خاص یا قدرتمند فراموش یا پنهان شده اند. وی این جنبش ها را جنبش  تهی دستان نامیده است.

بیات در مقدمه اینگونه به معرفی کتابش پرداخته است: “این کتاب به شرح تلاش و مبارزه مردم عادی برای بقاء و بهبود وضعیت زندگی شان اختصاص یافت. در طی آن توجه ام به نوعی از سیاست های غیر رسمی بوده است که آن را پیش روی آرام مردم عادی نامیده ام،  یعنی همان تقلا و کوشش همیشگی، روزمره و جزئی و غالبا خاموشِ تهی دستان جهان سوم که در بعضی مقاطع تاریخی به مناقشه های بزرگ در سطح جامعه منتهی می شد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.