معرفی کتاب ” اعجاز سوره مبارک حمد” در برنامه شهر قرآن

کتاب” اعجاز سوره مبارک حمد” در برنامه شهر قرآن یکشنبه ۲۲ مرداد ماه با حضور نویسنده این اثر ارزنده معرفی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛محمد امین احمدی فقیه، عضو پژوهشکده‌ی علوم هسته‌ای، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، سازمان انرژی اتمی ایران و نویسنده کتاب ” اعجاز سوره مبارک حمد” یکشنبه,شب گذشته ۲۲مردادماه  باحضور در برنامه “شهر قرآن”در رابطه با این کتاب گفت:قرآن مبین، کتابِ توحید، هدایت، فرقان، ذکر، تربیت، علم، آگاهی، دانش، شعور، گنج، عرفان، معرفت، نور، عشق، حکمت، حکومت و ولایت است ؛ دریایی عمیق و بی‌پایان که هرچه در آن بیشتر غوطه‌ور شویم به گستره‌های وسیع‌تری از جهان دست خواهیم یافت.
وی در معرفی کتاب اعجاز سوره مبارک حمد” بیان داشت :با بررسی‌های به‌عمل آمده از آیات قرآن مبین و روایات معصومین، علیهم‌السّلام، برای سوره‌ی مبارک حمد بیش‌از «سی» نام عنوان شده‌‌است هرکدام از ‌آن‌ها مناسبتی ویژه‌ و خصایصی منحصر به‌فرد را نشان می‌دهند و اسرار نهفته‌ای را فاش می‌کنند.
احمدی فقیه یکی از این نام‌ها را (سبعاً من ‌المثانی) عنوان کرد و گفت: سبعاً من ‌المثانی یکی نام های سوره حمد است که از وجوه اعجاز آن در رابطه با اعجاز عددی و ریاضی و مضارب گوناگون عدد هفت دراین  سوره‌ی است.
وی افزود: خداوند متعال در قرآن عظیم، علاوه بر معانی و معارف دقیق اخلاقی و انسانی، با حروف و اعداد و نحوه‌ی چیدمان آن‌ها، حقایق و اعجاز بی‌کرانی را به‌ ارمغان نهاده‌استو اعجاز عدد هفت در سراسر قرآن حکیم، نشان از عظـمت خالـق هستی و کلام خداوندو نظـم در روابط عددی و ریاضی آن  داردبه طوری که می دانیم  سوره‌ی شریف حمد، ۷ آیه دارد و عددِ هفت مورد عنایت ویژه‌ای است.
نویسنده کتاب “اعجاز سوره مبارک حمد” مرجع و کلید گشایش تأویلات و اسرار این سوره را عدد هفت دانست و تصریح کرد: در سوره‌ی حمد، تعداد آیه‌ها، کلمات، حروف، تشدیدها، نقطه‌ها و ترتیب قرارگیری و تکرار هریک از ‌آن‌ها، به‌تنهایی از نظم برخوردار است و هر انسان پژوهشگری را  به تحیر و تأمّل و تدبّر دعوت می‌کند.
وی ادامه داد: هم آهنگی ,تناسب و ارتباط اعداد و ارقام کلمات هم خانواده ,تعدادآیه ها و ترتیب نزول سوره و آیه همه از اعجاز سوره حمد است.
احمدی فقیه درخصوص انگیزه خود از تالیف این کتاب گفت: سوره حمد از جمله سوره هایی است که مسلمانان هرروز در نمازهای پنجگانه آن را قرائت می کنندو شناخت مفاهیم و اعجاز آن برای هر مسلمانی خالی از لطف نیست برای همین در طول ۴سال با مراجعه به تفاسیر مختلف به استخراج اعجاز این سوره پرداختم هرچند این کتاب قطره ای از دریای  اعجاز سوره حمد است.
کتاب ” اعجاز سوره مبارک حمد” در پنج فصل تفسیر و تعریف ویژگی های سوره حمد، اعجاز انشاء عددی و ریاضی این سوره، اعجاز انشای عددی ساختمان قرآن کریم، اعجاز انشای عددی حروف مقطعه قرآن مبین و همچنین اعجاز عددی قرآن کریم و عترت و نماز تعریف شده است.
شایان ذکر است برنامه شهر قرآن تا ۲۵ مرداد ماه هر شب به سردبیری و تهیه کنندگی مسعود رضا خالقی ساعت ۲۱ از بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، مصلی بزرگ امام خمینی ( ره ) از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.