معرفی ۱۸ متخلف فوتبالی به قوه قضائیه

معرفی 18 متخلف فوتبالی به قوه قضائیه سایت خبری ممٺاز نیوز: 

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ بہ سوالی درباره ارائه اسامی ۱۸ نفر از متخلفان عمده پرونده فساد در فوتبال بہ قوه قضاییه گفت: از ابتدا هم بنا بر این بود.

وی افزود: شما از متن گزارش می‌توانید استخراج کنید همه آنهایی کہ از وزارت ورزش و جوانان، همه ارکان فدراسیون فوتبال، رؤسای باشگاه‌ها، مربیان، بازیکنان، داوران و کمیته استیناف، در یک بعدی رسانه‌ها یا حتی خود نیروی انتظامی یا ارکان قضائی فدراسیون فوتبال کہ درگیر این قضیه بودند در میان این اسامی وجود دارند.

افضلی‌فرد با اشاره بہ اینکہ در برخی موارد ضعف‌های نظارتی و یا ضعف برخورد از سوی نیروی انتظامی وجود داشته است، گفت: درجه تخلف این ۱۸ نفر متفاوت است اما همه نام‌ها بہ قوه قضاییه داده شده و منتظر رسیدگی بہ آن در اولین فرصت از سوی این قوه هستیم ٺا نتیجه را طبق قانون بہ کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کند.

وی درباره احتمال برخورد قوه قضاییه با متخلفان خاطرنشان کرد: اگر برخورد قاطع و بدون ملاحظه‌کاری و محافظه‌کاری انجام نشود نباید امید داشت کہ این گزارش منجر بہ اصلاح و ترمیم ساخٺار فوتبال کشور شود، پس انتظار این است آنجا کہ لازم است با متخلفان برخورد قانونی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: درباره فساد در رشته‌های دیگر ورزشی نیز گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم اما چون گسترده‌ترین، فراگیرترین و متعددترین فسادها را در فوتبال داشتیم بحث فساد در فوتبال در اولویت قرار گرفت و درباره گزارش‌های بعدی هیات رئیسه کمیسیون باید تصمیم بگیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از ذکر مواردی همچون پولشویی از سوی متخلفان در گزارش سخن بہ میان آورد و اظهار داشت: همه تخلفات و انحرافات ثابت شده است اما درباره تخلفات فرهنگی و اخلاقی باشگاه‌ها بہ علت گسترده‌ بودن آن فعلاً ورود نکردیم.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ بہ سؤالی کہ از تهدیدها و تصمیمات متخلفان برای تطمیع اعضای کمیسیون پرسیده شد گفت: همانطور کہ در ابتدای گزارش ذکر کرده‌ایم مواردی از فشار بر روی ما وجود داشت.

بہ گزارش فارس در بخشی از گزارش «فساد در فوتبال» کہ کہ روز دوشنبہ پنجم بہمن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد آمده است:

«تعلل در ارائه توضیحات و پاسخ‌های انحرافی فدراسیون فوتبال بہ مکاتبات کمیسیون در جریان رسیدگی بہ این پرونده و عدم همکاری مناسب برخی از نهادها از جمله حراست وزارت ورزش، روند رسیدگی بہ این پرونده و عدم همکاری مناسب برخی از نهادها از جمله حراست وزارت ورزش، روند رسیدگی بہ این پرونده را طولانی و دچار مشکل کرد».

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه و در ذیل عنوان «نشریات زرد» خاطرنشان کرده است:

«در کنار نشریات زرد ورزشی، یکی از برنامه‌های فوتبالی سیما نیز کہ مخاطبین بسیاری دارد، بر اساس گزارش های متعدد اهالی فوتبال و برخی شواهد و قرائت، نه تنها در افزایش ناهنجاری های این ورزش نقش فزاینده داشته است، بلکہ برخی شائبہ ها درباره نقش عوامل اصلی این برنامه، برای اتصال مربیان و بازیکنان خارجی بہ باشگاه های داخلی وجود دارد کہ موضوع قابل رسیدگی دقیق تر است.

بسیاری از اهالی فوتبال با ارائه مستندات و شواهد قابل اعتنا معتقدند کہ این برنامه با پرداختن بہ زشتی های فوتبال و دامن زدن بہ این موارد، تداوم می یابد. هر چند این برنامه، توانسته است در برابر برخی معضلات فوتبال هم نقش آفرینی کند اما در مجموع با بررسی عملکرد برنامه ای کہ حدود یک دهه قدمت دارد، بہ نظر می رسد کہ در این برنامه تلویزیونی، گرایش بہ حاشیه ها بیش از اصل شده باشد».

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممٺاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.