معرفی ۲۰ فرصت سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ‘سعید رحیمی’ ، افزود: این فرصت ها در حوزه های صنایع غذایی، الکترونیک، تولید تجهیزات خودرو، انبار داری، حمل و نقل، گردشگری و بندر است.

وی با اشاره به اینکه این فرصت ها از میان ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری امکان سنجی شده این منطقه، انتخاب شده است، افزود: فرصت ها بر اساس توانمندیها، ظرفیت های متعدد استان، مبتنی بر رویکرد تأمین نیاز بازار مصرف داخلی و کشورهای منطقه با هدف انتقال تکنولوژی و توسعه تعاملات اقتصادی – صنعتی، تولیدی با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز تدوین شده است.

وی، با بیان اینکه در حوزه گردشگری طرح های ایجاد مجموعه گردشگری ساحلی، ساخت هتل پنج ستاره و مجموعه های تفریحی،احداث دهکده سلامت، شهر بازی و ایجاد بازارچه صنایع دستی عرضه شده است، افزود: احداث سردخانه، تولید فرآورده های چای داخلی،تولید سوسیس گیاهی از سویا، تولید نان صنعتی،تولید پکتین از پوست مرکبات و تهیه روغن خوراکی از سبوس برنج، فرصتهای سرمایه گذاری عرضه شده در حوزه صنایع غذایی از سوی منطقه آزاد انزلی را شامل می شود.

رحیمی افزود: در حوزه تجهیزات خودرو بسته سرمایه گذاری این منطقه، در برگیرنده تولید کیسه هوا، تولید سیستم ضد قفل ABS، تولید مخازن و نازل پمپ گاز CNG کامپوزیتی است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تولید کنتورهای هوشمند و فیبرنوری از زیربخش صنایع الکترونیکی و ظروف یک بار مصرف از پسماندهای گیاهی نیز در این همایش از سوی این سازمان ارائه می شود، گفت: بندر کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و حلقه تکمیل کننده طرح های بزرگ زیربنایی کشور در زمینه بهره گیری از ظرفیت های ترانزیت بین المللی منطقه و استان گیلان، به همراه احداث انبار سرپوشیده کالا و مجتمع مسکونی در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان گیلان از سوی منطقه آزاد انزلی به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی حلقه تکمیل توسعه همه جانبه استان گیلان بوده و خود را نسبت به توسعه استان متعهد می داند، افزود: این منطقه، بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور با جاذبه ها، ظرفیت های قانونی و مقررات فراملی بهترین مزیت برای سرمایه گذاران در استان گیلان محسوب می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، راهبرد اصلی سازمان متبوع خود را جذب سرمایه گذار به منظور ایجاد اشتغال مولد عنوان کرد و افزود: در این مسیر، بخش اصلی زیرساخت های ضروری برای حضور و فعالیت سود آور سرمایه گذاران داخلی و خارجی از سوی منطقه آزاد انزلی مهیا شده و برای بهره برداری سرمایه گذاران از مزایای قانونی سرمایه گذاری در این منطقه آمادگی کامل داریم.

نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان گیلان، آبان سال جاری با معرفی ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری استان گیلان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار می شود که منطقه آزاد انزلی با ارائه ۲۰ فرصت سرمایه گذاری، یک پنجم فرصت های این همایش را ارائه کرده است.

اقتصام ۱۰۷۰**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۰۹۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.