معرفی ThinkPad Tablet ۲

 کمپانی لنوو، ۸ آگوست، بیستمین سالگرد ThinkPad را جشن گرفت و به مناسبت این رویداد، یک اولترا بوک جدید و اولین تبلت مبتنی بر نسخه کامل ویندوز ۸ را به نمایش گذاشت. ThinkPad Tablet 2 درواقع یک نسخه جدید از تبلت اندروییدی لنوو است که سال گذشته به بازار روانه شد، اما نسخه ای که به طور کلی و از همه نظر با مدل قبلی اش تفاوت دارد. این تبلت، اولین تبلتی است که تمامی قابلیت ها و عملکردهای ویندوز ۸ را پشتیبانی می کند. در واقع ThinkPad Tablet 2 بسیاری از وعده های ویندوز ۸ را عملی کرده و شانس خوبی برای خودنمایی در بازار تبلت ها به لنوو می دهد.

 اجرای کامل اپلیکیشن های دستکتاپ ویندوز ۸

بهترین نکته در مورد ThinkPad Tablet 2 اجرای نسخه کامل ویندوز ۸ است. این تبلت بر خلاف سرفیس که فقط اپلیکیشن های جدیدتر را اجرا خواهد کرد، در اصل یک کامپیوتر شخصی کامل است. شما می توانید هر اپلیکیشنی که روی ویندوز ۷ یا ویستای خود داشتید را روی این تبلت هم نصب کنید. به علاوه از آنجا که این تبلت به یک پورت USB کامل مجهز است ، همه عکس ها و فایل های خود را هم می توانید روی آن بریزید. شاید این دستگاه به خوبی لپ تاپتان نباشد، اما به هر حال بسیاری از محدودیت ها و مشکلات سازگاری تبلت های اندروییدی دیگر را هم ندارد. ویندوز ۸ ،روی تبلت، خیلی بهتر از لپ تاپ کار می کند و به نظر می رسد که این سیستم عامل اساسا برای بهره وری لمسی طراحی شده است.

کشیدن و تغیر دادن اپلیکیشن ها در این طراحی جدید بسیار آسان تر و سریع تر شده است. هر چند که اینترفیس این ThinkPad کمی رنگارنگ و بچه گانه به نظر می رسد ولی همه چیز خوب و درست کار می کند.

 از سوی دیگر، اگر بخواهید از محیط دستکاپی ویندوز ۷ استفاده کنید ، . ThinkPad Tablet 2 خیلی خوب عمل نمی کند. درست است که این تبلت خیلی بهتر از مدل های لمسی ویندوز ۷ کار می کند ، اما اگر از صفحه استارت جدید ویندوز ۸ به حالت کلاسیک دستکاپ های ویندوز ،تغییر حالت بدهید، متوجه کند عمل کردن و اتلاف وقت دستگاه خواهید شد. در واقع، منوی استارت آشنای ۲۰ سال پیش مایکروسافت در این تبلت خیلی کند عمل می کند و گاهی اوقات اصلا عکس العمل نشان نمی دهد ، تا جاییکه شاید مجبور باشید دستگاه را ری بوت کنید. خوشبختانه،این دستگاه با نسخه کامل ویندوز ۸ هیچ مشکلی ندارد. 

تبلتی باریک اما به طرز باورنکردنی ، قدرتمند!

یکی از مهمترین دلایلی که در طول دهه گذشته از تبدیل شدن کامپیوتر های شخصی به یک تبلت خوب جلوگیری می کرد، پردازنده اینتل بود. این پردازنده همیشه به یک فن نیاز داشت و قادر نبود بیش از چند ساعت کوتاه شارژش را نگه دارد. شکست اینتل در طراحی تراشه هایی که به لحاظ باتری و مقاومت در برابر گرما کارآمد باشند، منجر شد صنعت تبلت و اسمارت فون ها به پردازنده های ARM روی بیاورند. آی پد و گلکسی اس سه ، هر دو با تراشه ARM کار می کنند.

اما امسال در این روند تحولی روی داده است. ThinkPad Tablet 2 با یک پردازنده اتم جدید اینتل اجرا می شود. این تبلت به باریکی دستگاه های مبتنی بر ARM است (تنها ۹٫۸ میلی متر ضخامت دارد)، فن خنک کننده ندارد، و ۱۰ ساعت هم شارژ نگه می دارد. شاید در عمر باتری آن بتوان تردید کرد، اما به هرحال این تبلت نازک ترین دستگاهی مبتنی بر ویندوز است که تا کنون دیده شده!

تبلت جدید لنوو یک قلم هم داردکه شاید خیلی ها از آن استفاده نکنند، ولی برای بسیاری از کارها مثل یادداشت برداشتن و یا حتی استفاده از اپلیکیشن های دستکتاپ کلاسیک ویندوز مفید است.همچنین از این قلم به شکل موس هم می توان استفاده کرد و در مواقعی که صفحه وبی ، منوی های کشویی پیچیده دارد بسیار کاربرد خواهد داشت.

برخی از مشخصات سخت افزاری:

صفحه نمایش LED 10.1 اینچی با نسبت ۱۶ به ۹ (درست مثل HDTV ها) و رزولوشن۷۶۸*۱۳۶۶، کی برد و داک اختیاری،Wi-Fi ، وب کم ۲ مگا پیکسلی، دوربین پشتی ۸ مگا پیکسلی،NFC اختیاری، ۱٫۳ lbs، پردازنده اتم اینتل و سیستم عامل Geniune Windows 8 Pro.

لنوو، تبلت خوبی است.

لنوو نمی تواند پییش بینی کند که مایکروسافت ویندوز ۸ را در تبلت خودش چگونه ارائه خواهد کرد، و قادر به کنترل آن هم نیست اما به هر حال این تبلت از مدل قبلی اندروییدی اش بسیار کاربردی تر است و تیم طراحی لنوو نیز تمام تلاش خود را کرده اند تا سخت افزاری زیبا تولید کنند. شاید در تصاویر به خوبی دیده نشود اما این تبلت، باریکتر ، سبک تر و زیبا تر از سایر تبلت های اندروییدی به نظر می رسد. اگر نیاز به سازگاری بالا، پشتیبانی بهتر و پورت USB داشته باشید ، . ThinkPad Tablet 2 گزینه خوبی است.

البته هنوز برخی از مسائل که مهمترین آن قیمت است ،روشن نشده . پیش بینی می شود که قیمت این تبلت ۵۰۰ دلار و یا حتی کمتر باشد.

Digitaltrends / ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.