معروفترین خلافکاران اعدام شده در ایران/تصاویر

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مشرق، هر خلافکاری باید روزی به سرانجام کارهای ناپسندی که انجام داده است برسد و مجازات شود. در این میان خلافکاران بزرگی بوده اند که با تدابیر پلیس دستگیر و همچنین در قوه قضاییه مجازات شده اند.
اصغر بروجردی – اولین قاتل زنجیره ای ایران


۷۸ سال پیش در سحرگاه یکی از روزهای تیرماه «اصغرقاتل» که اقداماتش همه را به وحشت انداخته بود، در میدان سپه به دار مجازات آویخته شد.اصغر قاتل به هنگام مرگ توبه کرد و انتظار نداشت اعدامش کنند تا این که بالای طناب دار آرام گرفت. روزنامه‌ها در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی ماجرای محاکمه و اعدام اصغرقاتل را که مردی بامیه‌فروش بود و ۱۸ پسر و مرد را کشته بود به رشته تحریر خاص آن دوره درآوردند. او به عنوان اولین قاتل زنجیره ای ایران شناخته می شود.
ایران شریفی نیا – اولین زن محاکمه شده در ایران


ایران شریفی نیا به عنوان اولین زنی شناخته میشود که در دادگاه های ایران محاکمه شده است. این زن در سال ۱۳۴۹ و در خانه پدری اش دستگیر شد و پس از محاکمه به جرم قتل حکم اعدام برای او صادر شد. او در روز ششم مهر سال ۱۳۴۹ اعدام شد.
محمد بیجه – قاتل پاکدشت


محمد بسیجه معروف به بیجه متهم اصلی جنایات پاکدشت بود. او به تجاوز و قتل بیش از ۱۷ کودک و ۳ بزرگسال اعتراف کرد. ماجرای قتل کودکان در اطراف تهران، به عنوان بزرگ‌ترین پرونده جنایی هفتاد و یک سال اخیر در ایران شناخته شد و بشدت افکار عمومی را در این کشور تحت تأثیر قرار داد.
او اعتراف کرد خود در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته بوده و قصد انتقام‌گیری از جامعه را داشته و دیگر اینکه از مرگ زودهنگام مادرش و کمبود محبت ناشی از آن در کودکی رنج می‌برده است. بیجه درباره انگیزه اصلی‌اش برای ارتکاب قتل گفت: «من از بچگی تحت ظلم بودم و وقتی زندگی‌ام را با دیگران مقایسه می‌کردم، ناچار دست به چنین اعمالی زدم.»
غلامرضا خوش‌رو کوران کردیه – خفاش شب


وی قتل‌های زنجیره‌ای خود را که همراه با سرقت و تجاوز جنسی بود از سال ۱۳۷۱ در تهران آغاز کرد. یک‌بار در سال ۷۱ دستگیر شد ولی از چنگ مأموران گریخت و در بار دوم در سال ۱۳۷۶ دستگیر و به اتهام ۹ فقره قتل اعدام شد. البته وی در دادگاه تنها به یک مورد سرقت ماشین و تقسیم اموال مسروقه اقرار کرده و قتل‌ها را کار شخصی به نام حمید رسولی می‌دانست.
خوشرو شب روز ۲۲ مرداد ۱۳۷۶ پای چوبهٔ دار رفت درحالی‌که روی کاغذ نوشته بود: «به هیچ‌کس بدهکار نیستم و از کسی طلبکار نیستم و از همه طلب بخشش دارم» و در شرایطی که ۲۱۴ ضربه شلاق خورده بود به‌دار آویخته شد.
صادق مرادی – عقرب سیاه


در اطراف رباط کریم شایعاتی مبتنی بر بازگشت خفاش شب به گوش می‌رسید که ترس را در جان هر خانم رهگذری که قصد سوار شدن بر ماشین کرایه‌ای را داشت می‌انداخت.گزارشهای متعدد به پلیس بالغ بر ۳۰ مورد در خصوص زورگیری و تجاوز به عنف وجود داشت و پلیس آگاهی با حاد شدن موضوع با تمام امکانات بدنبال این جنایتکار بود.
او در محاکمه اول به اعدام محکوم شد و در محاکمه دوم تبرئه گردید. تبرئه او باعث ایجاد بحث‌های اعتراض‌آمیز در میان رسانه‌های اجتماعی شد و قربانیان هم نسبت به نقض حکم اعدام توسط دیوان‌عالی کشور، اعتراض کردند. این مسئله حتی باعث اعتراض رئیس قوه قضائیه به حکم شد. وی در سومین محاکمه در بهمن ۱۳۹۰ به اعدام محکوم شد.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسینی:

    خوب بود میتونست کاملتر باشه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.