معروف‌ ترین ماشین‌ های تاریخ سینما

معروف‌ ترین ماشین‌ های تاریخ سینما

عصرخودرو : نشریه تلگراف به بهانه اکران «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» ۱۲ ماشین معروف تاریخ سینما را معرفی کرده است.

به نقل از سه نسل ، خودروهای معرفی شده به شرح ذیل می باشند :
۱ – استون مارتین / ماشین موردعلاقه و کلاسیک جیمز باند استون مارتین مدن DB5 بود، شان کانری در «گلدفینگر» سوار این ماشین شد. این ماشین در «فردا هرگز نمی‌میرد»، «تندربال»، «کازینو رویال» و «چشم طلایی» هم حضور داشت.
۲ – تامبلر، ماشین بتمن / در «بتمن می‌آغازد» کرستوفر نولان ماشین جدیدی برای بتمن طراحی شد، این ماشین شبیه اتوموبیل‌های زرهی است و در «شوالیه تاریکی» و با اندکی تغییر در «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» هم حضور دارد.
۳ – فورد موستانگ / شهرت فیلم «بولیت» با بازی استیو مکوئین به صحنه تعقیب و گریز اتوموبیل آن است که به عقیده برخی این سکانس ۹ دقیقه‌ای بهترین فصل تعقیب و گریز سینماست. ماشینی که در این صحنه استفاده شده یک فورد موستانگ GT390 مدل سال ۱۹۶۷ است.
۴ – اتوموبیلی که در فیلم «چیتی چیتی بنگ بنگ» از آن استفاده شد براساس ماشین‌های مسابقه‌ای و طرح‌های یان فلمینگ، خالق داستان‌های جیمز باند ساخته شده بود. راننده این ماشین دیک وان دیک بود.
۵ – ماشین بتمن / ماشینی که مایکل کیتن در دو فیلم «بتمن» و «بتمن بازمی‌گردد» هر دو ساخته تیم برتن سوار می‌شد نیز یکی از معروف‌ترین ماشین‌های تاریخ سینماست.
۶ – شلبی موستانگ / نیکلاس کیج در فیلم «سرقت در ۶۰ ثانیه» سوار بر شلبی موستانگ مدل GT500 شد، این ماشین در نسخه اول فیلم محصول سال ۱۹۷۴ هم نقش مهمی داشت.
۷ – فورد دولوکس / این اتوموبیل مدل سال ۱۹۴۸ قرمز رنگ در یکی از صحنه‌های کلیدی فیلم موزیکال «گریس» محصول ۱۹۷۸ حضور داشت، فیلمی که جان تراولتا را ستاره کرد.
۸ – مینی کوپر / در فیلم هیجان‌انگیز «شغل ایتالیایی» با بازی مایکل کین یک صحنه تعقیب و گریز وجود دارد که لطف و زیبایی‌اش را مدیون این مینی کوپر است.
۹ – فورد فالکن XB / در فیلم اکشن «مکس دیوانه» ساخته مل گیبسن یک فورد فالکن زرد رنگ وجود دارد که در یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های تعقیب و گریز اتوموبیل در سینما با یک فورد فالکن مدل سال ۱۹۷۳ مشکی رنگ رقابت می‌کند.
۱۰ – جگوار / بازرس مورس با بازی جان تاو در سریال «بازرس مورس» سوار جگواری مدل MK II می‌شد که بسیار به آن علاقه داشت.
۱۱ – فورد گرن تورینو / در سریال «استارکسی و هوچ» یک فورد گرن تورینو مدل ۱۹۷۶ حضور دارد که شهرتش به صحنه‌های تعقیب و گریز متعددش است.
۱۲ – شورولت کامارو / شورولت کامارویی که در فیلم «ترانسفورمرها» استفاده شد «بامبل‌بی» نام داشت. رنگ زرد این اتوموبیل در خاطره بسیاری مانده است.

یکشنبه ۱۲ شهریور   ۲۰:۵۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.