معضلی بنام روشن بودن موبایل در پرواز به زودی حل می گردد؟

۲۱اردیبهشت،

موبایل هنگام تیک آف کردن، باید به طور کامل خاموش شود یا فقط قرار دادن آن در حالت flight mode کافی است؟ به زودی در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هواپیماها برای از دست ندادن سیستم مانیتورینگ و ارتباطی خود، از کاربران می خواهند هنگام تیک آف و فرود، ابزار الکترونیکی خود را خاموش کنند اما بر اساس تحقیقات تازه، یک سوم از کاربران ابزار خود مانند گوشی هوشمند و تبلت و لپ تاپ خود را روشن نگه می دارند.
در تحقیقات صورت گرفته توسط APEX و CEA بیش از ۳۰ درصد از مسافران، به طور تصادفی ابزار خود را علی رغم دریافت اخطار از سوی مهامانداران، روشن نگه می دارند.
بر اساس این تحقیق، هنگامی که به کاربران اخطار داده می گردد که ابزارهای خود را خاموش کنند، بیش از ۵۹ درصد کلا سیستم خود را خاموش کرده، ۲۱ درصد آنرا در حالت flight mode در آورده و ۵ درصد نیز گاهی اوقات!! سیستم خود را خاموش می کنند.
در ماه ژانویه ۲۰۲۲ کمیته مخصوصی در اداره هوانوردی فدرال تشکیل شده و مجموعه پیشنهادات تازه را در مورد ابزار الکترونیکی بررسی کرد. کمپانی هایی از امریکن ایرلاینز، بوئینگ، Thales، Garmin و CEA نیز در این مذاکرات حضور داشته و مجموعه تصمیمات آنها در ماه جولای ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.
گروه فنی مذکور نتیجه نهایی از اینکه بالاخره ابزار الکترونیکی برای پرواز خطرناک است یا نه را به استحضار عموم خواهد رساند. همچنین مفهوم flight mode را نیز بازنگری کرده و مفاهیم تازه در این باره را منتشر کرده تا سازندگان از آن برای ساخت نسل های بعدی ابزارهای خود استفاده کنند.
بوئینگ در چند اتفاق هواپیمایی موضوع دخالت ابزارهای الکترونیکی مسافران در پرواز را بررسی کرده و هنوز به نتیجه قطعی دربارهٔ رابطه مستقیم حوادث مربوط با روشن بودن ابزار الکترونیکی، نرسیده است.
اما اخ هر حال نگرانی در مورد تداخل تلفن همراه در سیستم های ارتباطی هواپیما، همچنان باقی است.
داگ جانسون قائم مقام در CEA می گوید قطعا رفتار مسافران در تصمیم آتی ما در این باره موثر خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.