معضل حوزه یورو رییس جمهوری فرانسه وادار به سفر رم کرد

به گزارش روز جمعه ایرنا ، قرار است اولاند در جریان سفر خود به ایتالیا با ‘ ماریو مونتی ‘ نخست وزیر ایتالیا ، ‘ ماریانو راخوی ‘ نخست وزیر اسپانیا و ‘ آنگلا مرکل ‘ صدراعظم آلمان در زمینه بحران مالی جاری در حوزه یورو به بحث و گفت و گو بنشیند.

هدف اصلی از نشست سران کشور مزبور اروپایی در رم ، فراهم ساختن تمهیدات و مقدمات نشست آتی سران کشورهای اروپایی در بروکسل پیرامون مسایل و مشکلات اقتصادی حوزه یورو عنوان شده است.

این نشست در حالی صورت می گیرد که میان سران دو کشور فرانسه و آلمان نیز در زمینه نحوه اجرای ‘ طرح های انضباط بودجه ای ‘ و ‘ رشد اقتصادی ‘ مورد نظر رییس جمهوری فرانسه برای حوزه یورو ، اختلاف دیدگاه وجود دارد.

این درحالی است که مونتی نیز ابراز امیدواری کرده است که سران کشورهای مزبور بتواند برای یافتن راه حل مناسبی به بحران جاری در حوزه یورو ، اختلاف نظرها را کنار گذاشته و به تفاهم برسند.

این نشست در حالی برگزار می شود که کشورهای عضو جی – ۲۰ نیز بر ضرورت یافتن راهکاری برای برون از رفت بحران مالی در حوزه یورو که بر اقتصاد این کشورها نیز تاثیرگذار است ، تاکید کرده اند.

ایتالیا و اسپانیا از جمله کشورهای حوزه یورو هستند که با بحران مالی سنگین چندین ساله دست و پنجه نرم می کنند.

یونان ، پرتغال و ایرلند نیز از جمله دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی هستند که از بحران مالی شدید که آنها را تا مرز سقوط پیش برده است ، رنج می برند.

اروپام **۱۴۹۵**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۵۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.