معضل لاینحل زباله در مازندران

محیط زیست > آلودگی– گروه محیط‌زیست :
با وجود آنکه استان مازندران بیش از هر صنعت دیگری، قابلیت گردشگری دارد اما اکنون این صنعت به‌دلیل نبود برنامه‌ریزی صحیح و کارآمد به معضل لاینحلی در این استان و استان گیلان تبدیل شده است به‌طوری که سراسر طبیعت زیبای شمال از زباله‌ها و پسماندهای گردشگران پوشیده شده است.

علاوه براین، زباله‌های شهری وخانگی به این معضل دامن زده است، کما اینکه مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران نسبت به معضل زباله دراین استان هشدار داد. علی حجازی گفت: به‌دلیل کمبود زمین و بالا بودن سطح آب‌های تحت الارضی در استان‌های شمالی با مشکل دفع و امحای زباله در تمامی شهرهای استان مواجهیم. وی افزود: در بابلسر معضل جمع‌آوری زباله از شدت بیشتری برخوردار است و زباله‌ها در اطراف دریا و رودخانه‌ها موجود است.

این مسئول محلی خاطرنشان کرد: برای حل معضل زباله در شهرهای آمل، بابلسر و بابل مقرر شده است با توجه به مشکل کمبود زمین در استان‌های شمالی، کارخانه بازیافت زباله ساخته شود و از حداکثر امکانات بهره‌گیری شود.

وی با بیان اینکه ایجاد کارخانه کمپوست با جدیت بیشتری در مازندران دنبال می‌شود، ادامه داد: ساخت کارخانه کمپوست در منطقه شرق مازندران در شهرستان‌های بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل شهر و رستم کلا با محوریت بهشهر پیگیری می‌شود و با افتتاح آن معضل زباله شهرهای شرق استان رفع خواهد شد.

حجازی با اشاره به اینکه احداث نیروگاه تولید برق از زباله از یک‌سال و نیم گذشته در شهرهای ساری و نوشهر دنبال شده است، افزود: پیمانکار این پروژه، انتخاب و اعتبار اختصاص یافته است؛ امیدواریم با راه‌اندازی نیروگاه تولید برق از زباله در شهرهای ساری و نوشهر، مشکل جمع‌آوری زباله در این استان برطرف شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.