معطلی سه ساعته ۱۵هزار تاکسی پایتخت در صف گاز

معطلی سه ساعته ۱۵هزار تاکسی پایتخت در صف گاز

عصر خودرو : محمد احمدی‌بافنده با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای ورود خودروی تینا، مگان و ال۹۰ به ناوگان تاکسیرانی گفت: خودروی تینا کمترین نمره منفی را دارد که این نمره در سطح دنیا نیز قابل‌قبول است.

به نقل از مهر وی ادامه داد: خودروی مگان و ال۹۰ نیز۲۰ نمره منفی دارند که برای ناوگان تاکسیرانی قابل‌قبول است و امیدواریم با پیشنهاد ما برای برداشتن سود عوارض گمرکی از روی خودروهای مونتاژ داخلی موافقت شود تا قیمت‌های این خودروها کاهش پیدا کند. احمدی‌بافنده با بیان اینکه ورود این تاکسی‌ها به ناوگان تاکسی‌ها برای خودروسازان نیز توجیه اقتصادی دارد، گفت: آنچه تولید پژو را سودآور می‌کند، تولید انبوه آن برای ناوگان تاکسیرانی است.

وی ادامه داد: سمند و پژو دارای ۶۰تا ۷۰نمره منفی هستند و مناسب ناوگان تاکسیرانی پایتخت نیستند و خودروهایی که برای تاکسی استفاده می‌شوند، باید استاندارد باشند.

احمدی‌بافنده با اشاره به مشکلات سوخت رانندگان تاکسی‌ها گفت: اگر در مقابل افزایش قیمت سوخت به رانندگان تاکسی، تسهیلاتی ارائه شود رانندگان دوست ندارند کرایه‌ها را افزایش دهند. وی ادامه داد: ۱۰هزار تاکسی در سال‌های گذشته دوگانه‌سوز شده‌اند اما متأسفانه جایگاه‌های سوخت هیچ تغییری نکرده و رانندگان مجبورند روزانه سه‌ساعت در صف‌های گاز معطل بمانند.

احمدی بافنده تأکید کرد: ما کمبود تاکسی در ناوگان نداریم بلکه روزانه ۱۵هزار تاکسی که دوبرابر ناوگان تاکسیرانی مشهد است در صف سوخت معطل می‌مانند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت ساماندهی مسافربرهای شخصی گفت: هنوز تعدادی از متقاضیان تبدیل مسافربرهای شخصی به تاکسی باقی مانده که پس از پذیرفتن دو شرط ما، که یکی تبدیل پلاک سفید به پلاک تاکسی و دیگری نوبودن خودروست می‌توانند به تاکسی تبدیل شوند اما اینکه خودروهای قدیمی با یک خط در جلوی خودرو، حکم تاکسی بگیرند امکان‌پذیر نیست.

یکشنبه ۲۵ تیر   ۱۱:۴۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.