معلمان مدارس، مدرس کانون زبان ایران خواهند شد

۳۱فروردین۱۳،

با برگزاری آزمونی برای جذب مدرس زبان از میان معلمان کشور، زمینه‌ برای گسترش دامنه‌ی آموزش‌های کانون زبان ایران به مدارس فراهم خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا جلالی رییس کانون زبان در گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی کانون سراسر کشور در این‌باره توضیح داد که پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است تا بر اساس آن دامنه‌ی آموزش‌های کانون زبان به مدارس گسترش یابد.
جلالی یادآور شد که کانون زبان حتی در صورتی که فضای مدارس در اختیارش قرار بگیرد امکان تامین این تعداد مدرس را ندارد و به همین منظور درصددیم که آزمون ویژه‌ای را به منظور جذب مدرس از میان معلمان و دبیران آموزش و پرورش برگزار کنیم.
وی ادامه داد: در صورتی که این معلمان از آزمون سخت جذب مدرس کانون موفق خارج بیایند و دارای استانداردهای علمی کانون زبان باشند آن‌ها را جذب خواهیم کرد و حتی حاضریم دوره‌هایی را برای آموزش معلمان نیز برپا کنیم.
جلالی همچنین توضیح داد که ثبت نام اینترنتی جذب مدرس از میان معلمان از روز هفتم اردیبهشت آغاز می‌شود و زمان برگزاری آزمون نیز هفته اول خرداد تعیین شده است.
وی همچنین گفت که کانون زبان ایران کتاب‌های آموزشی تازهی را برای مکالمه ویژه همراه با نرم‌افزارهای رایانه‌ای تالیف و به علاقه‌مندان به فراگیری زبان‌های خارجی ارایه خواهد کرد.
وی این اقدام را فعالیتی امروزی برای پاسخ‌گویی به نیازهای زبان آموزان عنوان کرد و در عین حال خاطر نشان کرد که  در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات و برنامه‌ریزی،‌ به سمت راه‌اندازی آموزش‌های مجازی پیش خواهیم رفت این مهم سبب افزایش زبان‌آموزان کانون و گسترش آموزش‌های آن در جامعه خواهد شد.
 جلالی از بهره‌مندی استان‌های کشور از سامانه‌ی تازه ثبت نام کانون زبان نیز خبر داد و یادآور شد که این سامانه ابتدا در دو استان تهران و ایلام مورد استفاده قرار گرفت و پس از رفع ایرادها و مشکلات در مرحله‌ی بعد دامنه‌ی پوشش آن به استان‌های قزوین، سمنان و زنجان گسترش یافت و در تابستان امسال نیز استان‌های البرز، قم، مازندران گلستان و گیلان و شاید استان فارس تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.
تلاش برای اصلاح وضعیت حکم استخدامی کارمندان کانون زبان و افزایش حقوق مدرسان، توجه بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی و اختصاص بودجه‌هایی به این امر، برقراری اتوماسیون اداری در کانون زبان و عدم جابه‌جایی کارمندان کانون زبان به اداره‌های کل کانون در استان‌ها از دیگر مواردی بود که وی در این گردهم‌آیی به آن اشاره کرد.
بخشی از صحبت‌های رییس کانون زبان به ارایه‌ی پاسخ به سوال‌های مدیران کانون سراسر کشور پیرامون مسایل و مشکلات ادغام کانون زبان در کانون اختصاص داشت.
نخستین گردهم‌آیی معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی کانون سراسر کشور طی روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت در تهران برگزار شد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.