معلم محور بودن سیاست‌های آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین است

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست های امروز آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین معلم محور هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اکثر خانواده‌ها اعتقاد دارند که بهترین زمان برای تربیت دانش آموزان، زمان حضور آن‌ها در مدرسه است و ۹۰ درصد خانواده‌ها علاقه‌مند هستند، تمام برنامه‌های تربیتی دانش آموزان در مدارس صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش زیباترین جلوه‌ی تربیت را همراهی یک فرزند با خانواده توصیف کرد و گفت: بهترین تربیت برای فرزندان زمانی رخ می‌دهد که وی با خانواده خود به مهمانی یا تفریح می‌رود.

وی اضافه کرد: اگر هدفی جز ایجاد تحول در آموزش و پرورش و تبیین جایگاه معلم در جامعه را داشتم، هیچ گاه وارد آموزش و پرورش نمی‌شدم، زیرا در طول تاریخ همواره طرفدار و دلسوز آموزش و پرورش و معلمان بوده‌ام.

حاجی بابایی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش در طراز جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم باید برنامه ریزی کرد تا خانواده‌ها بدانند که معلم دارای جایگاه ویژه در جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این‌که در حال حاضر ۲۹۰ اقدام در آموزش و پرورش در حال شکل گیری است، تصریح کرد: از آن جمله می‌توان به سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی ودیگر اقدامات تحولی اشاره کرد که تمام آن‌ها با محوریت معلم شکل می‌گیرند.

وی تاکید کرد: از تمامی فرهنگیان واساتید دانشگاه خواستارم به آموزش وپرورش کمک کنند، زیرا این مهمترین دستگاه اجرایی کشور متعلق به تمام آحاد جامعه است وتوسعه پایدار کشور وابسته به آموزش وپرورش است.

حاجی بابایی با اشاره به این‌که سند تحول بنیادین متعلق به سال ۱۳۶۸ است، افزود: از آن سال تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری بر روی تحول بنیادین در آموزش وپرورش صورت گرفت واز هفت سال گذشته نیز این مهم پیگیری شد و با حضور من این کار دنبال تا در نهایت سند تحول تصویب وابلاغ شد.

وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: من می توانستم تنها مدتی بدون دغدغه کار و وزارت کنم، اما تصمیم گرفتم در این مسئولیت خطیر تحول بنیادین را اجرایی کنم.

وی با یاد آوری این‌که نظام تعلیم وتربیت در خصوص مسائل تربیتی دارای جهات گوناگون است، افزود: آموزش و پرورش یکپارچه پدافند غیر عامل است و هر کار تربیتی که در آن صورت می‌گیرد، یک نوع دفع آفات و حالت تهاجمی در برابر جنگ نرم و آسیب‌های اجتماعی دشمن است.

حاجی بابایی با اعلام این‌که همه امکانات آموزش و پرورش متعلق به معلمان است، تاکید کرد: باید همه ابزارها را در خدمت معلم قرار داد وامروز مدرسه‌ای که مشاور ندارد مانند مدرسه فاقد اکسیژن است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که سیاست‌های امروز آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین معلم محور هستند، افزود: در سال گذشته ۱۲ هزار مدرسه از نوبت عصر به نوبت صبح منتقل شد.

وی با اعلام این‌که در نگاه من معلم کارمند نیست، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی مصوب شد همه کارمندان باید ۲۴ ساعت در هفته کار کنند به غیر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، معلمان و پژوهشگران که در سند تحول آموزش و پرورش هم به این امر اشاره شده است.

حاجی بابایی اضافه کرد: دانش آموزان کشور بر اساس سند تحول بنیادین باید اهل تفکر  پژوهش و مراکز خلاقیت باشند که معلمان باید این مهم را تحقق بخشند.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه خاطر نشان کرد: باید آموزش و پرورش به جایی برسد که در آن به معلم به عنوان یک کارمند نگاه نشود که در این صورت آن‌روز نقطه اوج آموزش و پرورش است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.