معلولان،ایتام و زنان سرپرست خانوار زلزله آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ ‘یحیی سخنگویی’ با اشاره به تمهیدات سازمان بهزیستی کشور برای حمایت از افرادی که در زلزله آذربایجان شرقی دچار معلولیت شده‌اند اظهار داشت: بهزیستی از روز گذشته نشست های خود را به صورت مستمر برای بررسی آمار احتمالی معلولان برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از سوی سازمان بهزیستی کشور و همچنین بهزیستی استان آذربایجان شرقی نمایندگانی به صورت دائم در مناطق زلزله زده حضور داشتند و گزارش های کاملی را در خصوص معلولان و سالمندان ارائه می‌کنند.

سخنگویی تاکید کرد: چنانچه در زلزله اخیر در آذربایجان شرقی و سه شهرستان آسیب‌ دیده، سالمندی وجود داشته باشد که از حمایت خانواده برخوردار نباشد تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: معلولان و سالمندان در زلزله اخیر به سرعت و بدون فوت وقت با حمایت‌های سازمان بهزیستی مواجه خواهند شد و از خدمات مستمر این سازمان استفاده خواهند کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه هیچ یک از مراکز روزانه و شبانه سازمان بهزیستی در آذربایجان شرقی صدمه‌ای ندیده‌اند، ضمن این که سازمان بهزیستی برای حمایت بیشتر و تامین امکانات مبلغ ۱۵ میلیون تومان را به یکی از مراکز شبانه ‌روزی پرداخت کرده است تا تجهیزات خود را برای معلولان کامل کند.

همچنین معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از آمادگی این سازمان برای پوشش ایتام و زنان سرپرست آذربایجان شرقی خبر داد.

‘محمد نفریه’ با اشاره به زلزله روز گذشته در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: زمان و ساعت زلزله‌ در آذربایجان شرقی به صورتی بوده است که کودکان در مهدهای کودک و روستا مهدها تعطیل شده بودند و هیچ اتفاقی در روستا مهدها و کودکانی که در این مهدها نگهداری می‌شوند، رخ نداده است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار دریافتی از آذربایجان شرقی در هیچ یک از مراکز نگهداری معلولان و سالمندان اتفاقی نیفتاده است.

نفریه ادامه داد: سازمان بهزیستی از روز گذشته در آذربایجان شرقی خدمات خود را افزایش داده است و در این بخش از تمامی نیروهای خود در استان استفاده می‌کند.

معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: چنانچه در این استان فززندی پدر و مادر خود را از دست بدهد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرد، ضمن این که زنان سرپرست و آسیب دیده نیز از خدمات بهزیستی بهره مند خواهند شد.

اقتصام**۹۱۲۳**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۹۵۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.