معماری ایرانی اسلامی اجرا نشد

۳۱اردیبهشت،

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت که مکاتبه‌ای با شهرداری شده تا سبب عدم اجرای مصوبه زیباسازی ساختمان‌های شهر و استفاده از نماهای آجری مشخص شود.

به گزارش Consbank، در جریان پانصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، بررسی لایحه «ساماندهی وضعیت سیما و منظر شهری و کیفیت محیطی شهر تهران» در دستور کار قرار گرفت.

رسول خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر گفت که شهرداری پس از گذشت ۶ سال از مصوبه‌ای در این باره نسبت به تدوین این لایحه اقدام کرده اما کاری که باید انجام شود، بسیار پرحجم تر و با ابعاد گسترده‌تری بوده است. به اعتقاد خادم، لایحه‌ای که اکنون شهرداری ارائه داده انتظار شورای اسلامی شهر تهران را برآورده نکرده است.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص مصوبه سال قبل شورای شهر مبنی بر ضرورت بکارگیری معماری ایرانی و اسلامی در نمای ساختمان‌های شهر، گفت که کمیسیون عمران شورا دربارهٔ این لایحه کار گسترده‌ای انجام داد و ضوابطی را به صورت پیشنهاد تدوین کرد، اما شهرداری با گذشت چند ماه از این مصوبه هنوز آن را اجرایی نکرده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در سال ۸۵ هم بحث زیباسازی ساختمان‌های شهر و استفاده از نماهای آجری مطرح شد که با گذشت چند سال هنوز این طرح بر زمین مانده و کاری انجام نشده است. وی ادامه داد: مکاتبه‌ای با شهرداری شده تا سبب عدم اجرای این مصوبه مشخص شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه باید از شهردار تهران بخواهیم که توضیح دهد، گفت: چرا مصوبه شهرداری دربارهٔ معماری ایرانی اسلامی در سیستم الکترونیکی شهرداری تهران ابلاغ و لازم الاجرا نشده است.

حسن بیادی نائب رییس شورای شهر تهران در ادامه گفت که تنها این مصوبه نیست که بر زمین مانده است، بلکه بسیاری دیگر از مصوبات شورای شهر اجرایی نشده و اعضا دائما دربارهٔ آن تذکر می‌دهند.

بر اساس این گزارش، در نهایت این لایحه به سبب انتقاد جدی اعضای شورای شهر تهران از فقدان مفاد لازم در آن، به شهرداری برگشت داده شد و بر این اساس شهرداری مکلف شد که حداکثر ظرف یک ماه آینده لایحه یادشده را اصلاح کند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.