معمری: نتیجه آسیایی مهم نبود! / لیبرو پیدا نکردیم، پس نبردیم!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

علی معمری مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان گفت: از ۲ سال پیش که با مسئولان فدراسیون صحبت نمودیم iبه هیچ عنوان iبه دنبال کسب نتیجه نبودیم.

 علی معمری مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ۲ سال پیش که برای تشکیل تیم ملی والیبال بانوان نوجوان با رئیس فدراسیون تشکیل جلسه دادیم iبه هیچ عنوان نتیجه را مد نظر برنامه های بلند مدت خود قرار ندادیم.

وی تصریح نمود: ما برای رشد و توسعه والیبال بانوان یک برنامه بلند مدت شش ساله را طراحی نموده و iبه مرحله اجرا درآوردیم iبه طور قطع در صورت ادامه این برنامه تا سال ۲۰۱۸ این تیم جزو چهار تیم برتر قاره کهن معرفی خواهد شد.

وی یادآور شد: iبه نظر من با توجه iبه تمریناتی که تیم ملی نوجوانان داشت ما توانستیم در چین نتیجه خوبی را کسب کنیم همهی بازیکنان اعزامی iبه مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا والیبال را از صفر آغاز نموده بودند.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوانان در ادامه گفت: اگر بخواهیم نوع حضور این تیم را در این دوره با دوره قبل مقایسه کنیم شاید از نظر نتیجه یک پله سقوط داشتیم اما از نظر میانگین قدی در رده دوم رنکینگ قرار گرفتیم ما از شش بازی انجام شده سه برد و سه باخت را در کارنامه خود iبه ثبت رساندیم iبه طور کلی نداشتن بازی تدارکاتی آسیب دیدگی کاپیتان تیم و مشکلات غذایی از دیگر مشکلاتی بود که ما در چین با آن سر و کار داشتیم.

معمری تصریح نمود: با توجه iبه آنکه فدراسیون و دست اندرکاران آن در این بخش نگاهشان بلند مدت است می توان iبه آینده والیبال بانوان امیدوار بود پتانسیل نهفته موجود در میان این دختران در صورت توجه و برنامه ریزی بسیار عالی و ایده آل است.

وی پس از بیان شرح چگونگی و علل سقوط یک پله ای در مسابقات آسیایی در پاسخ iبه این سوال که چرا ترکیب اعزامی iبه چین عاری از پست لیبرو بود؟اظهار داشت:عدم حضور لیبرو در تیم اعزامی iبه معنای عدم اهمیت این پست نمی باش بلکه چون در این رده سنی کار از صفر آغاز شد لیبروهای حاضر در تمرینات کوتاه قد بودند و iبه سبب آنکه ما نگاهمان iبه آینده بود iبه این نتیجه رسیدیم که سرعتی زن ها در این مسابقات iبهتر از لیبروها برای ما کارایی دارند.

وی تصریح نمود: در حال حاضر نگرش مسئولان و مربیان دنیای والیبال iبه ترتیب لیبروهای بلند قامت است این امر در حالی بود که لیبروهای تیم ایران کوتاه قد و همچنین سیستم بازی ما چهار دریافته بود.

وادی برای لیبروها نیامده بود

معمری در خصوص حضور ابراهیم وادی در ترکیب تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: وادی در تمرینات تیم ملی برای iبهتر شدن توپ گیری بازیکنان فقط سرویس زد حضور وی صرفاً برای لبروها نبود مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان در ادامه یادآور شد: من تاکنون با تیم های بسیاری در بخش پسران در مسابقات برون مرزی شرکت نموده ام در بعضی موارد در ترکیب ۱۲ نفره اعزامی خود ۲ لیبرو داشتیم ولی در بخش دختران نوجوان و دراین برهه وقتی لیبرو بازیکن پست آماده پیدا نکردیم iبه طور کلی سیستم ما چهار نفره بود ودریافت های ما iبهتر از لیبروها عملکرد نمودند.

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان ضمن اشاره iبه وجود پنج بازیکن آماده در پست دریافت، تاکید نمود: ما در پست دریافت والیبالیستهای خوبی را تربیت نمودیم از میان این اشخاص می توان لیبروهای خوب و حرفه ای تربیت نمود iبه طور کلی دراین دوره از مسابقات مسائل دیگری برای مهم بود نه نتیجه.

دو سال نه ۱۷۳ روز

معمری در پاسخ iبه این سوال که آیا ۲ سال فرصت مناسبی برای تربیت بازیکنان متخصص و حرفه ای نبود؟ گفت: نگوئید دو سال ما iبه طور کلی فقط ۱۷۳ روز در اردو بودیم که از این میان از اواخر خرداد ماه سال iبه طور مستمر تا وقت اعزام تمرین نمودیم iبه غیر از آن هم اردوهای ما هر ۳۰ الی ۴۵ روز یک بار iبه مدت هشت الی ۱۰ روز برگزار می شد که در این مدت کوتاه هم ما فقط iبه کار شناخت و آموزش تکنیک های باید می پرداختیم.

شاکی بودم اما بی نتیجه

وی گفت: من از وضع موجود در خصوص چگونگی تشکیل اردوهای تمرینی و تدارکاتی همیشه شاکی بودم، اما کار iبه جایی نبردم، پیش از اعزام iبه چین همهی موارد و مشکلات موجود را iبه داور زنی گفتم.

سرعتی زن هایی که لیبرو می شوند!

وی گفت: در حال حاضر دو سرعتی زن خوب و آماده در تیم ملی والیبال بانوان نوجوان حضور دارند که در توپ گیری عملکرد فوق العاده ای دارند می توان در آینده آنها را iبه لیبرو تبدیل نمود ، باید بگویم که ما در چین مشکل دریافت نداشتیم در کل باید بگویم که لیبرو پستی است که تربیت آن وقت بر است.

جداول استعداد یابی ایران در دست خارجیان

مشاور فنی تیم ملی والیبال بانوان نوجوان در ادامه خاطر نشان نمود: ترکیب تیم ملی ایران از نظر میانگین قدی در شرایط ایده آل و فوق العاده ای بود‌،این موضوع سبب تعجب دیگر تیم های حاضر در این رقابت ها شده بود iبه طوری که اعضای کادر فنی این تیمها اقدام iبه گرفتن جداول و فاکتورهای استعدادیابی ایران نمودند.

آنها در صحبت های خود اذعان داشتند که برای اولین بار است ایران با یک چنین ترکیب یک دستی در مسابقات آسیایی شرکت می نماید.

وی تصریح نمود: ما می توانستیم تیمی با ارنج قدی کوتاه iبه مسابقات آسیایی اعزام کنیم و حتی جایگاه ششمی را بدست آوریم اما هیچ گامی برای آینده برنداریم، شبیه این کار ما را ۲۰ سال پیش در پخش پسران صورت گرفت و نتیجه بخشی بود این دختران بلند قامت در طول یک الی ۲ سال آینده اگر مورد توجه قرار گیرند iبه طور قطع در آینده نزدیک مدال آوران آسیا می شوند.

 از ترکیب انتخابی پشیمان نمی باشم

معمری در خاتمه گفت: من iبه عنوان یک مربی بین المللی والیبال تاکنون در ۲۲ الی ۲۳ مسافرت ورزشی حضور داشتم ولی این اولین مسافرت اولین دفعه ای بود که در وقت بازگشت از نوع ترکیب انتخابی و اعزامی iبه مسابقات پشیمان نبودم و تاسف نخوردم./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.