معوقات حقوق بازنشستگان واریز شد

خبرگزاری آریا – مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از واریز شدن معوقات حقوق بازنشستگان سراسر کشور خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، خانم عطاریان با اشاره به اینکه امسال حقوق بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش یافته است، گفت: معوقات این افزایش حقوق، مربوط به ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد است و بازنشستگان می توانند از ظهر امروز برداشت کنند.
وی تعداد بازنشستگان سراسر کشور را که زیر پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند، یک میلیون و۱۵۰هزار نفر برشمرد و افزود: میانگین افزایش حقوق بازنشستگان،  ۳۰۰ هزار تومان است. کارکنان مستعفی و بازخریدی می توانند بازنشستگی خود را حفظ کنند
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از این پس تمامی کارکنان مستعفی، بازخریدی و اخراجی دولت می توانند با پرداخت سهم بیمه ای کارمند و کارفرما، از مزایای صندوق بازنشستگی بهره مند شوند.
خانم عطاریان در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه این تصمیم بر اساس ماده ۳۰ قانون برنامه پنجم اجرایی شده است، افزود: پرداخت سهم بیمه ای کارفرما درباره کارکنان انتقالی برعهده دستگاه مقصد است.
وی همچنین سهم بیمه ای کارمند و کارفرما را ۲۲ و نیم درصد دانست و گفت: پرداخت ۹ درصد از این سهم برعهده کارمند و ۱۳ و نیم درصد بقیه نیز بر عهده کارفرما است. پرداخت وام توانمندسازی به بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از پرداخت وام توانمندسازی به بازنشستگان خبر داد.
خانم عطاریان گفت: این نوع تسهیلات بانکی در صورتی به بازنشستگان تعلق می گیرد که برای تشکیل تعاونی های چند منظوره اقدام کنند.
وی با بیان اینکه بازنشستگان علاوه بر اینکه می توانند از سایر تسهیلات پیش بینی شده برای تشکیل تعاونی ها بهره مند شوند، افزود: سازمان بازنشستگی به هریک از اعضای بازنشسته این نوع شرکت ها، وام با حداقل سود بانکی می دهد.
عطاریان ، میزان وام توانمندسازی را یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان دانست.
وی افزود: بازنشستگان همچنین می توانند از سایر تسهیلات بانکی مانند وام ودیعه مسکن، وام سفرهای زیارتی و سیاحتی و وام ضروری استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشوری، میزان تسهیلات پیش بینی شده برای بازنشسگان را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال قرار است، به ۸۰ هزار نفر از بازنشستگان وام پرداخت شود.
عطاریان افزود: سال گذشته، ۶۰ هزار بازنشسته از تسهیلات بانکی استفاده کردند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.