معیار رتبه‌بندی شرکتهای نمایشگاهی تغییر می‌کند

۱۲م آذر ،

دومین دوره مدیریت نمایشگاه (emd) با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران و انجمن نمایشگاه‌های بین المللی ایران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون بازاریابی تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران در دومین مدیریت بازرگانی نمایشگاهی یا EMD که امروز یکشنبه در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد اظهار کرد: این دوره مورد تایید سازمان UFI است که امروز با حضور دو تن از اساتید دانشگاه راونزبرگ آلمان و به همت دفتر امور ترویج و تجارت این سازمان و انجمن نمایشگاه‌های ایران برگزار شده است.

رضا توفیقی زواره با بیان این‌که سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان نهاد سیاست گذار صنعت نمایشگاهی کشور درصدد است با ارائه و کمک به برگزاری دوره‌های آموزشی مطابق با استانداردهای بین المللی دست یابد افزود: برگزاری این گونه دوره‌ها به رسیدن به محدوده استانارد مورد نظر UFI کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که یکی از معیارهای اصلی در رتبه بندی این شرکت‌ها گذارندن دوره‌های EMD است تاکید کرد: شرکت‌های نمایشگاهی باید علاوه بر جذب مشارکت کنندگان خارجی در برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی به جذب بازدیدکنندگان خارجی اهتمام ویژه داشته باشد.

توفیقی یادآور شد: به خصوص نمایشگاه‌های بین المللی گرید A باید نسبت به درج بازدیدکنندگان خارجی اقدامات موثری انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مدیران شرکت‌های نمایشگاهی استان‌ها در تهیه تقویت برگزاری نمایشگاه‌ها سعی کنند نمایشگاه اختصاص استان‌ها در خارج از کشور کمتر برگزار کنند وبهتر است با شناسایی نمایشگاه‌های بین المللی مناسب از پتانسیل آن‌ها در جهت معرفی توانمندی‌های استان‌ها استفاده شود.

معاون بازاریابی تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر لزوم اعمال اصلاحات در تقویم نمایشگاهی کشور گفت: مدیران شرکت‌های نمایشگاهی استان‌ها در تهیه تقویم برگزاری نمایشگاه‌ها سعی کنند نمایشگاه اختصاصی استان‌ها در خارج از کشور کمتر برگزار کنند و بهتر است با شناسایی نمایشگاه‌های بین المللی مناسب از پتانسیل آن‌ها در جهت معرفی توانمندی‌های استان‌ها استفاده شود.

توفیقی گفت: هم اکنون با همکاری انجمن نمایشگاه‌ها درصدد برنامه ریزی برای برگزاری ۶۰۰ نمایشگاه هستیم که در این برنامه ریزی سعی بر این است که این نمایشگاه‌ها حداقل همپوشانی را با هم داشته باشد.

بابک جوام، دبیر انجمن نمایشگاه‌های سراسر کشور نیز در خصوص برپایی این دوره گفت: دومین دوره مدیریت پیشرفته نمایشگاهی با هماهنگی سازمان توسعه تجارت ایران و با هدف به روزآوری دانش مدیران نمایشگاهی کشور برگزار می‌شود.

وی با اظهار امیدواری برای افزایش تاثیرگذاری صنعت نمایشگاهی گفت: امید است با برپایی این دوره‌ها، به تدریج سطح کیفی نمایشگاه‌ها افزایش یابد.

دبیر انجمن نمایشگاه‌های بین المللی ایران خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوان به صورت علمی و دانشگاهی به صنعت نمایشگاهی درکشور پرداخت، می‌توان از بروز چالش‌هایی که در آینده امکان بروز آن‌ها وجود دارد جلوگیری کرد.

جوام افزد: امروز صنعت نمایشگاهی درحال قدم برداشتن به سوی مدیریت و کسب اعتبار ویژه‌ای در سطح جهانی است و ضرورت ساماندهی و طبقه بندی و ارائه مباحث علمی و دانشگاهی را در سطح جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش احساس می گردد که در این راستا دوره (EMD) به عنوان اولین حرکت علمی کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.