معینی: تیم فوتبال استقلال مربی با تجربه تر می خواهد

مسعود معینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص کیفیت لیگ برتر فوتبال ایران در دهمین فصل، گفت: ارزیابی لیگ باید از چند طریق انجام شود و به مسایل زیادی از جمله عملکرد داوران، کیفیت زمین ها و وضعیت بازیکنان توجه کرد.

وی ادامه داد: باشگاهها باید ابتدا برای پیشرفت به فکراستاندارد کردن خود باشند، زیرا در غیر این صورت همچنان با مشکلات زیادی روبه رو خواهند بود.

کارشناس فوتبال ایران با تمجید ازعملکرد کمیته داوران گفت: کمیته داوران فدراسیون فوتبال عملکرد بسیار خوبی داشته است و فکر می کنم لیگ ما از نظر داوری امتیاز لازم را می گیرد.

*** عدم ثبات مدیریت بزرگترین مشکل فوتبال ایران است

معینی تصریح کرد:مشکل اساسی فوتبال ایران عدم ثبات در مدیریت باشگاهها است و این تغییرات باعث جابجایی مربیان هم شده و افت فوتبال ایران را به دنبال داشته است.

وی بااشاره به استفاده ازمربیان جوان و تاثیر مثبت حضور آنها در فوتبال کشورمان، اظهار داشت: خون تازه ای که به مربیگری فوتبال ایران با استفاده از مربیان جوان دمیده شده کمی به ما کمک کرده است. زیرا آنها برخلاف برخی از مربیان به رشد فوتبال فکر می کنند و به فکر منافع خود نیستند.

معینی گفت: مدیران باشگاه های ما نباید به مربیانی که تنها به فکر منافع شخصی هستند، فرصت دهند زیرا آنها برای فوتبال ما خطرناک خواهند بود.

*** لیگ برتر از نظر کیفی پیشرفت نکرده است

کارشناس فوتبال ایران درخصوص پیشرفت لیگ نسبت به فصل گذشته، اظهار داشت: متاسفانه لیگ از نظر کیفی پیشرفت نداشته است، زیرا نتوانسته ایم در نتایج تیم ملی تغییری ایجاد کنیم و بازیکن جدیدی هم به آن معرفی کنیم.

وی با اشاره به تیم های موفق لیگ، خاطرنشان کرد: تیم های سپاهان و تراکتورسازی در این فصل بسیار خوب کار کردند و سازمان دهی خوبی داشتند.

معینی گفت: متاسفانه تیم های پرهواداری چون پرسپولیس نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و نباید بگذاریم تیم های پر هوادار ضعیف شوند.

*** مظلومی ترسو نیست اما استقلال مربیان با تجربه تر می خواهد

پیشکسوت باشگاه استقلال با رد نظر برخی کارشناسان مبنی بر ترسو بودن مظلومی اظهار داشت: اصلا با این مساله موافق نیستم و اطمینان دارم او با مشکلاتی رو به رو است که نمی تواند آنها را بیان کند.

وی ادامه داد: مظلومی مربی خوب و بااخلاقی است اما کنترل تیم بزرگی چون استقلال نیاز به مربیان با تجربه تری دارد.

*** سپاهان شانس اول قهرمانی است

کارشناس فوتبال ایران درخصوص تیم های مدعی قهرمانی لیگ برتر فوتبال گفت:بی تردید سپاهان مدعی اصلی قهرمانی است و بعد از آن هم باید تراکتورسازی را مدعی بدانیم.

وی ادامه داد: استقلال در پایان فصل در جایگاه سوم خواهد ایستاد زیرا این تیم سه امتیاز حساس را در دیدار مقابل شهرداری تبریز از دست داد.

*** تیم هایی که مشکلات مالی دارند به لیگ ضربه می زنند

معینی خاطرنشان کرد: مشکلات مالی باشگاه به کیفیت لیگ ما ضربه وارد کرده است و فدراسیون فوتبال باید فکری به حال این مساله کند.

وی ادامه داد:درگذشته زمانی که باشگاه ها مشکلات مالی داشتند بازیکنان باآنها همکاری می کردند اما امروز فرهنگ برخورد بازیکنان با مشکلات مالی به شکل نادرستی تغییر یافته است.

*** وزارت ورزش باید به تمام باشگاه ها کمک کند

معینی درخصوص خبر منتشره مبنی بر ارسال نامه ای از سوی مدیران باشگاهها به رییس جمهوری ودرخواست کمک مالی گفت: به طور حتم وزارت ورزش باید به تمام باشگاه ها کمک کند،زیرا حضور قدرتمند آنها به سود فوتبال کشورمان است.

وی ادامه داد: البته مدیران باشگاه های دیگر نباید انتظار داشته باشند مانند پرسپولیس و استقلال به آنها کمک شود، زیرا وضعیت آنها وی‍ژه تر است.

۹۱۱۸**۱۵۹۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۴۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.